
În ciuda declarațiilor conducerii aeroportului care se laudă cu numărul mare de pasageri sau de curse aeriene, Aeroportul încă este departe de a satisface toate solicitările românilor din toată Transilvania care folosesc cu precădere acest aeroport.
Existența unei singure companii aeriene care deservește zeci de orașe europene în care se află comunități de români îi nemulțumește pe pasageri, mai ales atunci când respectiva companie aeriană renunță la zboruri după bunul plac, lăsându-i cu ochii în soare.
Cel mai recent scandal a avut în prim plan zborurile de la Cluj-Napoca la Roma. Compania aeriană Wizz Air, singura care operează această rută, a anunțat că suspendă ruta pe parcursul lunilor de vară.
Ulterior, decizia a fost revizuită, dar nu înainte ca mulți clujeni să renunțe la planurile lor de vacanță. Astfel, Wizz Air a reintrodus zborurile, dar a schimbat aeroportul din capitala Italiei pe care va opera în această perioadă. În perioada 30 iunie-7 septembrie zborurile vor fi operate de pe aeroportul Roma Fuimicino. Până acum, avioanele companiei Wizz Air care zburau de la Cluj-Napoca la Roma aterizau pe aeroportul Roma Ciampino. De altfel, și după 7 septembrie, compania va reveni la aeroportul Roma Ciampino.
Decizia inițială i-a nemulțumit pe mulți clujeni pentru care Roma rămâne o destinație de vacanță preferată, mai ales că zborul operat de Wizz Air era singurul zbor direct dintre Cluj-Napoca și capitala Italiei.
Însă aceasta este asituația fericită când zborurile au fost reluate. Sunt însă multe alte destinații unde zborurule au fost suspendate și nu au mai fost reluate.
Petiție pentru reintroducerea zborului Cluj-Nisa.
O petiție ce a adunat 700 de semnături a fost inițiată pentru reluarea zborurilor pe ruta Cluj-Napoca-Nisa.
„Comunitatea românilor din sudul Franței, vestul Italiei și Monaco solicită reluarea de urgență a zborurilor directe între Cluj și Nisa. Întreruperea liniei aeriene directe Cluj-Nice ne crează un mare neajuns: distanța mare la care se află alte aeroporturi (Lyon, Milano) precum și variantele de a schimba avionul într-un aeroport intermediar, deci cu escală de mai multe ore sau zile, face aproape imposibilă deplasarea familiilor cu copii mici sau a persoanelor în vârstă. Impactul benefic al acestei linii de avion este mare, mai ales asupra vieții românilor din Nisa, a francezilor din mediul universitar din Cluj si asupra turiștilor din ambele destinații, acest zbor fiind folosit de mii de călători”, susțin inițiatorii petiției.
Pasagerii sunt extrem de nemulțumiți și simt că nu sunt ascultați. Alte rute intens solicitate sunt de la Cluj-Napoca spre Billund (Danemarca), Liverpool (Anglia) sau. Berlin (Germania).
„Revin rutele Nisa, Billund, Birmingham, Liverpool, Berlin, Torino, Mykonos sau Malta”.
„Câta aroganta Domnule! De ce nu se răspunde la anumite întrebări? De ce se anulează anumite zboruri sau de ce nu se reiau din nou zborurile sistate? Pe atunci ni se spunea ca flota de avioane trebuie verificată technic si ca bla bla. A trecut mai bine de un an si suntem lăsați in Ceață! Dar deschideți-va gura odată si comunicați cu oamenii! Domnilor uitați ca banii vi-i faceți cu călătorii!”.
„Când se reiau zborurile Cluj Napoca – Billund? De la pandemie din Ardeal nu mai pleacă nici o cursă spre Danemarca”, au comentat pasagerii nemulțumiți.
Este evident că decizia privind rutele operate aparține companiilor aeriene, însă conducerea Aeroportului trebuie să facă eforturi pentru a atrage alte companii care să opereze rutele solicitate. În plus de asta, existența concurenței pe numite rute creează o predictibilitate și prețuri mai atractive, fiind în avantajul pasagerilor.