
În ultima perioadă șoferii de pe mijloacele de transport în comun din Cluj-Napoca au tot fost surprinși în ipostaze deloc profesioniste. unul dintre ei a scuipat un livrator, iar un altul a condus cu un picior pe bord.
Este evident că este extrem de stresant și solicitant să conduci zilnic în traficul din Cluj-Napoca, dar asta nu justifică unele comportamente neprofesioniste.
Pe platforma de sesizări a Primăriei au apărut alte două plângeri cu privire la comportamentul în trafic al șoferilor CTP.
Astfel, un clujean semnalează faptul că șoferul unui troleibuz a fost agresiv și mai mult, a vorbit în continuu la telefon.
„Am urcat din stația de pe strada Memorandumului pe un troleibuz numărul 25 înspre cartierul Manastur. Șoferul care a oprit în stație după alt autobuz, a strigat nervos către noi sa ne validăm mai repede cardurile de călătorie sau să mergem mai în spate să le validăm, în condițiile în care troleibuzul era plin la acea oră. Atitudinea lui era nervoasă plus că vorbea la telefon non stop, ceea ce nu este normal chiar dacă are căști. Atenția la volan este diminuată, iar conversațiile după cum vorbea de tare si se auzea nu erau legate de serviciu. De ce nu se interzice vorbitul la telefon și de ce nu au o etica în raport cu cetățenii?”, este solicitarea unui clujean.
O altă sesizare vizează un alt șofer care ar fi fumat chiar în timp ce conducea, iar fumul a ajuns până la călători.
„Conducătorul autobuzului nr. 33 a fumat 2 țigarete în decurs de 15 minute, în timp ce conducea, fumul imprăștiindu-se în interior unde se aflau și copii. Va rog sa luați masuri ca acest domn sa înțeleagă ce înseamnă respectul pentru călătorii pe care ii transportă”, se plânge un alt clujean.
Potrivit informațiilor postate pe site-ul Companiei de Transport șoferii au următoarele obligații:
– să nu vorbească la telefonul mobil în timpul conducerii mijlocului de transport public de persoane cu excepţia situaţiilor în care se folosesc dispozitive de tip “mâini libere”;
– să nu fumeze în cabina de conducere / salonul mijlocului de transport public de persoane;
– să aibă o atitudine cuviincioasă față de călători.