Din oras

Cluj-Napoca, un oraș sufocat de aglomerație, nu are niciun studiu de trafic. Atât s-a putut!

În Cluj-Napoca nu există niciun studiu de trafic actual făcut la modul serios, pentru tot orașul. Tot ce a putut Primăria până acum a fost realizarea unui studiu de trafic, componentă a Planului Urbanistic General din 2014. În rest, doar a început procedurile pentru studii de trafic pe zone foarte restrânse din oraș.

Cluj-Napoca, orașul cu o aglomerație de cinci stele, nu are nici măcar un studiu de trafic actual. Cu toate acestea, se construiește masiv, grație autorizațiilor de construcție pe care Primăria le dă pe bandă rulantă. De exemplu, la ultima ședință de Consiliu Local au fost aprobate 4 proiecte de hotărâre privind aprobarea PUD-urilor pentru 4 blocuri de 6 etaje. Pentru zonele respective bineînțeles că nu există niciun studiu de trafic. 

Citește și:

ZERO locuri de parcare noi în centru, dar Primăria aprobă construirea a 4 blocuri cu 6 etaje. Printre beneficiarii proiectelor imobiliare sunt firme de casă ale administrației publice

Reprezentanții Primăriei dau cu stângul în dreptul când sunt întrebați despre studiile de trafic pe care municipalitatea le-a făcut în ultimii ani. Nu recunosc nici în ruptul capului că nu există niciun studiu de trafic actual, care să acopere tot orașul. 

Într-un răspuns transmis la solicitarea Ziar de Cluj, reprezentanții municipalității ne transmit că în cazul proiectelor cu fonduri europene, studiile de trafic s-au făcut pentru că așa prevede legea. Altfel, foarte probabil că nu s-ar fi făcut deloc. 

„Studiul de trafic este un document obligatoriu, solicitat in mod distinct ca livrabil, prin Ghidul solicitantului aferent apelului de proiecte cu numărul POR/2017/4/4.1/1 (Cod nr. POR/182/4) – Axa prioritară 4: Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de investiții 4e: Promovarea unor strategii cu emisii scăzute de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritorii, în special pentru zonele urbane, inclusiv promovarea mobilității urbane multimodale durabile și a măsurilor de adaptare relevante pentru atenuare, Obiectivul specific 4.1. Totodata, el face parte din studiile de specialitate evidentiate in continuturile cadru ale documentatiilor tehnico-economice, anume studii de fezabilitate si documentatii de avizare ale lucrarilor de interventii, obligatorii la realizarea unui obiectiv de investitii finantate din fonduri publice sau comunitare, astfel cum sunt reglementate prin HG 907/2016.
Ca atare, in cazul investitiilor din fonduri europene ale municipalitatii, au fost contractate servicii de elaborare SF sau DALI, dupa caz, prin proceduri de achizitie publica, documentatiile contractate incluzand si realizarea studiilor de trafic in valorile estimate, neexistand un pret unitar/per bucata pentru acestea”, se arată în răspunsul reprezentanților Primăriei. 

În acest moment, sunt în diverse faze procedurile pentru derularea unor studii de trafic necesare pentru unele proiecte de investiții. Mai exact, aceste studii nu există, ci urmează să fie realizate cândva, la un moment dat. Poate după finalizarea proiectelor respective. 

„Primăria Cluj-Napoca a realizat o serie de proceduri de achiziție a unor studii în vederea derulării unor proiecte de investiții: creșterea și îmbunătățirea spațiului pietonal în zona urbană: reabilitare și extindere zona pietonală Piața Lucian Blaga, strada Republicii (primul tronson), strada Napoca, strada Petru Maior, strada Emil Isac și amenajare piste de biciclete; creșterea și îmbunătățirea spațiului pietonal-velo în zona urbană: Modernizare Strada Tipografiei, scuar CEC, strada Regele Ferdinand și străzile adiacente; amenajare coridoare pietonale: Strada Molnar Piuariu Cluj-Napoca; lucrari de modernizare Bd. 21 Decembrie 1989 – Etapa 1 (inclusiv lucrări de infrastructura amenajare spațiu public, semaforizare, iluminat public și mobilier urban); revitalizarea malurilor Someșului – etapa 1; revitalizarea malurilor Someșului – etapa 2;  înnoirea flotei de transport în comun în municipiul Cluj-Napoca prin achiziționarea de tramvaie; înnoirea flotei de transport în comun în municipiul Cluj-Napoca prin achiziționarea de troleibuze; înnoirea flotei de transport în comun în municipiul Cluj-Napoca prin achiziționarea de autobuze electrice; modernizare Piata Unirii; modernizarea ansamblului urban – str. M.  Kogălniceanu, Universității și străzile adiacent”, au mai precizat reprezentanții Primăriei. 

Intenție de realizare a unor studii mai există și în cazul altor 3 proiecte. Este vorba despre benzi dedicate pentru transport în comun și PUZ pentru Borhanci. 

„În afara acestor studii care au conținut componentă de studierea traficului, au mai fost realizate proceduri de achiziții pentru sudii de trafic punctuale: studiu in vederea implementării proiectului ”Banda dedicată transport în comun pentru axa E-V, tronson cuprins între Bd-ul 21 Decembrie 1989 intersecție cu str. Petofi  și Memorandumului, intersecție cu str. Emil Isac – valoare 35.253,75 lei, proiectant UTCN; studiu in vederea implementării proiectului „PUZ de urbanizare Borhanci – 21.896 lei, proiectant UTCN; studiu in vederea implementării proiectului ”Banda dedicată transportului în comun, studiu pentru axa E-V, tronson cuprins între str. Memorandumului și Calea Mănăștur” – 53.227,5 lei, proiectant UTCN”, au transmis reprezentanții Primăriei. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *