Anchete

Cine sunt firmele abonate la contractele de asfaltari ale DRDP Cluj

Procurorii DNA verifica in toata tara atribuirea unor contracte de asfaltare, atat la sediul CNADNR cat si la directiile judetene din tara. In aceasta dimineata au avut loc perchezitii si la sediul DRDP Cluj. Ziar de Cluj va prezinta o trecere in revista a celor mai valoroase contracte de lucrari, semnate de institutia clujeana cu diferite firme de asfaltari si lucrari.

Motivul anchetei DNA este acela ca s-ar fi acordat contracte cu dedicatie pentru firme apropiate unor directori din Compania de Drumuri. Contactat telefonic directorul DRDP, Eugen Cecan, a confirmat ca „reprezentanti ai institutiilor statului fac verificari”. El nu a precizat, insa, ce acte au solicitat anchetatorii. Cert este ca astazi procurorii DNA  efectueaza cercetari intr-o cauza penala ce vizeaza suspiciuni privind savarsirea unor infractiuni asimilate celor de coruptie, comise in perioada 2008 – 2014.  “Astazi sunt efectuate perchezitii domiciliare in 30 de locatii situate in municipiul Bucuresti si judetele Ilfov, Suceava, Iasi, Cluj, Dolj și Brasov din care 6 sunt institutii publice, iar restul sediile unor societati comerciale și domiciliile unor persoane fizice”, se arata in comunicatul DNA.

Ziar de Cluj va prezinta o trecere in revista a celor mai valoroase contracte de lucrari, semnate de Directia Regionala de Drumuri si Poduri cu diferite firme de asfaltari si lucrari.

Cel mai recent a fost atribuit in luna octombrie a acestui an. DRDP Cluj a incheiat cu firma SC Dacia Faber SRL un contract de  3,5 milioane de lei, fara TVA. Contractul vizeaza servicii de proiectare, obtinere avize si executia lucrarilor pentru Drumul de centura in municipiul Oradea – etapa a doua – reparatia podului vechi Crisul Repede.

Printre firmele care au castigat mai multe contracte de lucrari cu DRDP Cluj se numara Diferit SRL, Viarom Construct sau ARL SA.

In 2012, Diferit SRL s-a aflat pe lista castigatorilor mai multor licitatii la DRDP Cluj. Spre exempu, Diferit a impartit cu Viarom Construct SRL si SC Drum Construct SRL, un contract in valoare totala de 6,7 milioane de lei, pentru lucrari de reparatii a drumurilor judetene.
Diferit a castigat, in 2012, si lucrarile pentru intretinerea de vara a drumurilor de pe raza DRDP Cluj, in valoare de 2,5 milioane de lei.
Contractul, in valoare totala de 8,7 milioane de lei, a fost impartit cu alte firme, printre care Miral Com SRL din Zalau si Hidroconstructia  SA, din Bucuresti.

Diferit este controlata de Daniela si Nicolae Petri, un fost inginer din cadrul DRDP Cluj. Interesant este ca aceeasi companie a primit de la CNADNR aproximativ 2 milioane de euro, pentru lucrarile de deszapezire care vor avea loc in raza de jurisdictie a DRDP Timisoara, pentru iarna 2014-2015. 

un fost inginer din cadrul Regiei Autonome a Domeniului Public Cluj-Napoca

Citeste mai mult: adev.ro/mtnw49

O alta „abonata” a DRDP Cluj, Viarom Construct a mai castigat uin 2012 un contract, in valoare de peste 7 milioane de lei, pentru turnarea covoarelor bituminoase in cadrul lucrarilor de intretinere periodica a drumurilor din Cluj.

ARL SA a castigat, in 2013, mai multe contracte cu Directia Regionala de Drumuri si Poduri Cluj. Unul dintre ele a fost de aproape 15 milioane de lei si s-a referit la executia lucrarilor la drumul de centura din Oradea – etapa a doua. Aceeasi societate a castigat si contractul de 2,7 milioane de lei, pentru asistenta tehnica la obiectivul “Consolidare teren si corp drum DN1 Aiud-Turda”.

Antrepriza Reparatii si Lucrari Cluj s-a infiintat tocmai prin restructurarea DRDP Cluj, in 1997.

Asocierea Bitunova Romania SRL – SC AKTIS ATE SA a castigat un contract de aproape 14 milioane de lei pentru lucrarile de intretinere periodice multianuale 2012-2013 – straturi bituminoase foarte subtiri executate la rece. De asemenea, Tehnic Asist SRL, o firma din Botosani, a castigat anul trecut un contract de 6,6 milioane de lei pentru repararea unui pod peste Valea Ilvei.

DRDP Cluj a ramas in memoria clujenilor si prin faptul ca a realizat una dintre cele mai scumpe centuri ocolitoare din tara. Centura Cluj Est este un proiect demarat in 2006, cand au fost de altfel semnate si primele contracte, si a fost deschisa circulatiei in doua etape, in 2011, respectiv 2013. Aceasta este considerata a fi una dintre cele mai scumpe centuri ocolitoare din tara, fostul ministru al proiectelor de infrastructura Dan sova declarand in toamna anului trecut ca cei 24 de kilometri ai soselei au costat 140 de milioane de euro, adica 5,8 milioane de euro pe kilometri. Initial, valoarea totala a investitiei se ridica la 99 de milioane de euro si avea ca termen de finalizare anul 2010. Tronsonul a fost construit de un consortiu format din Pizzarotti si italienii de la Tirrena Scavi si ungurii de la Vegyepszer, iar un sector de drum s-a surpat chiar inainte de a fi deschis circulatiei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *