Centura care ar trebui să scurteze drumul dintre Florești și Cluj-Napoca nu este altceva decât o șosea îngustă, nesemnalizată, pe care cu greu se pot strecura două mașini care vin din sens opus.
Centura de sud este o poveste al cărei final este incert, centura de nord este doar o caricatură, care mai mult încurcă decât să ajute.
În ultimii ani a avut loc o explozie demografică a populației în comuna Florești. Ca urmare a creșterii masive a numărului de locuitori din cea mai mare comună din țară, drumul către și dinspre Florești este și în timpul săptămânii și în week-end infernal. Blocajele pe DN1 – artera principală – sunt deja o obișnuință pentru șoferi, mai ales în orele de vârf, când conducătorii auto pierd zeci de minute în trafic.
Ca să scape de calvarul aglomerației, alternativa șoferilor care circulă zilnic pe traseul Cluj-Napoca – Florești este centura de nord a comunei, asfaltată anul trecut. Cel mai mare dezavantaj al acestei centuri este îngustimea extremă; cu greu se pot strecura două mașini care circulă în sensuri opuse.
Nu doar pe centura propriu zisă este aglomerație și trafic infernal, ci și pe strada Donath care se continuă practic cu centura de nord Florești – Cluj-Napoca. Din ce în ce mai mulți pietoni și șoferi se plâng de strada Donath ca fiind de nestrăbătut din cauză că pe anumite porţiuni se circulă doar pe o bandă şi nu pot trece simultan două maşini din sensuri diferite. Pentru pietoni marele dezavantaj este că nu sunt trotuare pe anumite bucăți de drum.
La “nebunia” aglomerației de pe strada Donath (bucata dinspre centură) se adaugă încă un „ingredient” care sporește aglomerația: proprietarii caselor, care blochează strada minim două minute fiecare, la scoatere a autovehiculului din garaj.
Iar cireașa de pe tort sunt mașinile de salubritate care vin dimineața să ridice deșeurile de la gospodării și camioanele care transportă materiale către blocurile aflate în construcție. Mașinile de salubritate pot fi o adevărată pacoste în cazul în care îți este blocat drumul și nu ai cale de depășire sau evitare.
Fără semne de circulație și iluminat
Centura de nord care leagă Floreștiul de Cluj-Napoca este un adevărat calvar pentru șoferi nu numai din cauza faptului că este foarte îngustă. Drumul are 4 metri lățime, nu 5 metri precum declara Horia Șulea, primarul Floreștiului, iar șoferii trebuie să circule cu atenție pentru a nu exista accidente.
Din punct de vedere tehnic, această arteră de ocolire a traficului, a fost finalizată cu destule probleme, la care se presupune că ar fi trebuit să ne “adaptăm”. Una dintre probleme ar fi lipsa semnelor de circulație și a iluminatului. De exemplu, curbele sunt nesemnalizate, iar pietonii ar trebui să meargă pe câmp dacă decid să străbată pe jos această centură.
Boc a criticat felul în care arată centura
Primarul Emil Boc a criticat la un moment dat felul în care arată centura de nord și a subliniat că ar fi fost mai bine ca „această centură de nord să treacă prin Muzeul Apei, ținând cond de condițiile în care se află. Este un drum rapid, pe o distanţă de 8,5 kilometri, de la nodul de autostradă până la sensul giratoriu de la Cora, prin spate de la Cora. Trebuie şi un pod peste Someş. Ar veni de la nodul de autostradă şi nu ai mai veni prin Floreşti şi ai ieşi direct la sensul giratoriu de la Cora. Această bretea rapidă ar ajuta și Spitalul Regional de Urgenţă”.
Primarul comunei Florești, Horia Șulea nu ne-a prezentat un punct de vedere până la ora încheierii redactării acestui material.