
Domnule director,
Extinderea unui aeroport de marimea Clujului este cu siguranta un efort financiar si logistic imens, bine ca se face, vi se datoreaza initiativa.
Ziua de azi, cand scannerele de securitate s-au stricat distrugand calatoriile a peste 1000 de pasageri nevinovati ar trebui sa va aduca in cap cateva rezolutii musai de adoptat daca vreti sa faceti lucrurile sa functioneze.
Am asistat personal la haosul de azi si sunt unul dintre pagubiti.
Nu sunt suparat pentru situatie, eu chiar inteleg ce inseamna un asemenea proiect si tranzitiile spre finalizare, cand un spatiu vechi devine temporar si unul
nou devine definitiv: sunt proceduri de securitate si operatii, etc, etc.
DAR… un asemenea proiect presupune si o strategie si presupune si o lista de “what if”.
Nu mi se pare ca o aveti.
Ziua de azi mi-a demonstrat ca angajatii Aeroportului sunt in ceata cand trebuie sa se comporte in situatii de risc si ca furnizorii de servicii si echipamente incaseaza cashul, dar nu isi asuma nimic.
Nu este posibil sa faci tranzitia definitiva a locatiei de security check dupa doar doua zile de verificare a aparatelor. E prostie pura. Si chiar daca o faci, ai grija sa ai un specialist al firmei furnizoare inca cateva zile cu tine pentru orice eventualitate.
Si, da, mai tii activa din punct de vedere tehnic si locatia veche, in caz ca… nu te apuci si o bagi la renovare.
Strict pe ziua de azi, a lipsit clar un cap limpede. Situatia a fost atat de stupida! Aparatele alea jegoase ce nu mergeau au stresat si personalul SRI si Antitero, si pasagerii, si personalul aeroportului, noroc ca nu a iesit cu mega scandal, caci toti au inteles situatia.
Nu s-a prioritizat nimic, nimeni nu a stiut ce sa faca decat daca da un telefon “sus”, ceea ce e o imbecilitate organizatorica.
Aeroportul TREBUIE sa investeasca masiv intr-un sistem de signalistica audio performant, cu expertiza aparte pentru spatiile largi, cu buffere si izolatie fonica, ca sa auda toti ce se comunica, ce informari sunt.
Pana la inaugurarea finala, angajatii au nevoie de training special de comunicare si relationare atat in situatii normale, cat si de risc.
Investitiile in transportul intern, ma refer la interiorul efectiv al aeroportului, trebuie sa fie corect calibrate. Nu e posibil sa nu ai 5 autobuze de rezerva, sa minimizezi in caz de intarzieri timpul ca pasagerii sa ajunga in avion.
Acum am avut insa prilejul sa vad cum va arata finalul si va arata grozav. Asta e de necontestat. Clujul va avea aeroport de aeroport.
Un pasager, Liviu Alexa