Editorial

Cât (și mai ales când) s-a mai făcut licitația pe salubrizare stradală în acest mandat domnule Emil Boc, Excelență, Maestre?

Noi ne ținem de capul primarului Emil Boc până când învață să-și facă ordine în ogradă și să impună disciplină în administrația publică locală, în așa fel încât să nu mai existe loc de interpretări și nici pentru domnia bunului plac (aceea pe care i-o reproșau edilului actualii săi colegi de partid pe când erau în opoziție).

Drept pentru care, de un exemplu, întrebăm: mai știe cineva în acest oraș cine se ocupă de curățenia stradală, de deszăpezire (atunci când este cazul), dar, mai ales, în baza cărui contract? Că licitații și caiete de sarcină s-au tot făcut (și plătit din banii noștri) încă de acum 3, 4, poate chiar 5 ani (de când au expirat vechile contracte), cu rezultatul cunoscut de lasă-mă, să te las, să facem bine, să nu fie rău șamd și cu rămânerea pe loc a vechilor firme în așteptarea unor noi și inutile licitații făcute pe niște noi și inutile caiete de sarcini. Să întrebăm procurorii clujeni ce și cum cu privire la câți bani sunt în joc și de ce atâta bătaie de joc în acest sector, de rămân clujenii cu banii luați și cu salubritatea nefăcută, este un demers inutil… Așa că-i întrebăm pe clujeni: până când mai tolerați minciuna și delăsarea din primăria cluj-napoceană?

Scandalul care ar fi trebuitt să se iște (asta dacă ar fi fost mai responsabili clujenii) pe modul în care s-au încheiat/prelungit (sine die) contractele de salubrizare stradală și de deszăpezire al municipiului Cluj-Napca nu este numai despre “ce sponsori de partid schimbă primarul” prin astfel de contracte, care par să se “adjudece” numai celor predestinați, ci mai ales despre faptul că primarul face abuz de majoritatea pe care o are în Consiliul local și nu ține cont niciodată de ce-ar avea de zis (de exemplu) și clujenii, pe care-i “consultă” numai în campaniile electorale. Că de la „Opoziție”, așteptăm să ne citească și apoi să dea un copy-paste la material pentru a raporta activitate de „opoziție”.

La miza financiară a contractulor pentru salubrizarea (și deszăpezirea) municipiului Cluj-Napoca, contestațiile la caietele de sarcini au curs ca Valea Ierii după fiecare așa-zisă licitație. Și au fost acceptate de către Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, din cauze ce țin de neglijența sau reaua-credință a unor funcționari ai municipalității, care de 3, 4, sau chiar 5 ani au tot făcut niște inutil de prost întocmite caiete de licitație. Cu rezultatul unor caiete noi de licitație, a altor bani cheltuiți, altui timp pierdut șamd. Cine răspunde? Cine plătește de 3, 4, sau chir 5 ani? Răspunde nimeni, plătim noi.

Este clar că avem de a face cu niște practici deficitare în gestionarea licitațiilor pe contractele mari ale municipiului și că aceste practici sunt cele care generează tentația corupției. Cu contracte întinse pe prea mulți ani, fără dinamica necesară pătrunderii pe piață a unor noi tehnologii și a unor noi competitori, doar pe scuza că lungimea contractului generează un preț mai mic, administrația publică locală doar împiedică concurența, discriminează competitorii și generează tentația coruperii. Practic, genul acesta de abordare a contractelor subminează și subevalează capacitatea de negociere a municipiului Cluj-Napoca și îi taie șansa de a se conecta la noi tehnologii, indiferent că este vorba despre întreținerea drumurilor, curățarea acestora, dezinsecția parcurilor șamd. Ca bonus vine și discriminarea intrării pe piață la negocieri a unor firme noi.

Marele liberal Emil Boc (fost și democrat) îngrădește, prin contracte istorice, dreptul la piață liberă și libera concurență.

Noi îl rugăm încă o dată (a câta oară?) pe primarul Emil Boc să ne comunice persoanele care se fac vinovate de situația creată și sancțiunile pe care acestea le suportă sau le-au suportat. De asemena îi cerem dialog și urechea deschisă la sfaturile constructive ale opoziției. Dacă aceasta mai există; dacă nu, măcar la ce-i scriem noi, fără să se bășice că nu-i cântăm în strună ca restul jurnaliștilor săi de casă.

Să pună ordine în administrația publică locală, să nu mai lase loc pentru interpretări și nici să nu mai încurajeze domnia bunului său plac.

PS: Bineînțeles vorbim despre lotul „Rosal”, că lotul „Vereș” a fost adjudecat după îndelungi chinuri licitative (cam 3 sau 4 ani), anul trecut, de către „însuși” chiar „Vereș”, fără a mai fi contestat de către „Rosal”. Ceea ce ne face să bănuim că, anul acesta, dacă lotul „Rosal” va fi câștigat chiar de către chiar „Rosal”, măcar lotul „Vereș” nu va mai contesta lotul „Rosal”. Și noi vom trăi până la adânci bătrâneți o prea frumoasă poveste de salubrizare stradală. Cu procurorii dormitând în sediul cel nou pus la dispoziție de către municipalitate și igienizat în valoare de cam 500.000 de euro tot de către vajnica noastră administrație. Totuși, n-ar fi rău să-i ceară primarului ca, de licitația aceasta (despre care am scris mai sus), să le și refațadizeze fațada. Că-i urâtă și stă să cadă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *