In vizor

Cât îi costă pe clujeni PR-ul lui Emil Boc. Câți bani au primit firmele de casă care îl promovează pe edilul Clujului

Primarul Emil Boc s-a concentrat foarte mult în ultimii ani să-și construiască imaginea unui primar implicat, gospodar, aproape de comunitate. Astfel că edilul Clujului a fost surprins dând la lopată, bătând toba, jucându-se cu mingea sau conducând autobuze. Cum această strategia a funcționat perfect, Boc câștigând mandat după mandat, primarul a continuat să le ia ochii clujenilor cu poze frumoase postate pe pagina sa de Facebook.

Însă rețelele de socializare nu sunt suficiente, astfel că Boc a apelat la presă și a fost dispus să investească banii clujenilor pentru apariții la radio, televiziune sau în presa online. Primarul are un grup de instituții media care sunt dispuse să îl promoveze. Pe bani toți sunt frumoși, deștepți și foarte buni la administrație.

Emil Boc nu a renunțat la această strategie menită să îi aducă și mai mult capital de imagine nici în plină pandemie de COVID-19. S-a plâns Boc că finanțele municipiului au fost grav afectate, dar la aparițiile media nu a renunțat. 

Astfel, în ultimul an, respectiv din iulie 2020 și pânâ în iunie 2021, primarul a împărțti bani de la bugetul local acelorași instituții media și agenții de publicitate care îl ajută să aibă o imagine pozitivă, care îi ridică la fileu întrebări căldicele cu răspunsul preștiut, nu îl deranjează cu întrebări incomode și îl lasă să dea din gură nestingherit, să se laude cu proiectele sale mărețe pentru oraș. Chestii care se tot întâmplă de 16 ani undeva în viitor.

Măcar de ar fi fost pe bani frumoși, dar au fost bani de lulele și surcele pentru presa locală. E drept că de banii ăștia primește și amicul Buta voie să facă ce vrea mușchii lui cu Parcul Central și alte facilități ale orașului. 

În 2020 au primit bani de la bugetul local publicațiile locale: Știri de Cluj (300 lei), Făclia (300 lei), Monitorul de Cluj (250 lei), Ziua de Cluj (300 lei), Actual de Cluj (250 lei), Media 9 (250 de lei), televiziunea locală Via Cluj a primit 1250 de lei, Napoca Fm 24.000 lei. De asemenea, aceste publicații și probabil și altele au mai primit în decembrie bani pentru publicarea anunțului de sărbători al primarului Emil Boc. În acest scop, în decembrie, agențiile de publicitate Reset Media și Media Young au primit aproximativ 35.000 de lei.

Însă cele mai mari sume de bani alocate pentru publicitate în 2020 s-au îndreptat către televiziunile naționale: 35.000 lei – Digi 24,  14.397 lei – Antena 3, 23.093 lei – B1TV, 29.000 lei – România TV.  La aceste sume se adaugă suma de 29.845 de lei alocată către DBV Media House SRL – regie de publicitate care oferă publicitate pentru televiziuni.

Primăria Cluj-Napoca a cheltuit astfel aproape 200.000 de lei pentru aparițiile media ale primarului Emil Boc. 

În 2021 alocările au continuat către aceleași instituții de presă, doar sumele de bani au crescut, semn că pandemia l-a făcut pe primar mai generos. Dacă anul trecut Primăria a avut de achiziționat dezinfectanți, măști și a trebuit să susțină financiar spitalele, anul acesta povara financiară cauzată de pandemia de COVID-19 s-a diminuat, drept urmare și alocările către presă au fost mai mari.

Astfel aceeași presă locală a primit, în 2021, alocări în valoare 62.128 lei după cum urmează: Napoca Fm – 46.000 lei, Monitorul de Cluj – 3.332 lei, Făclia 3.332 lei, Actual de Cluj 2.800 lei, Știri de Cluj 3.332 lei, Media 9 – 3.332 lei.

Chiar dacă aparițiile la televiziunile naționale ale primarului s-au intensificat în ultimul an, deocamdată sumele pentru televiziuni nu au fost achitate. 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *