Analiza

Calea ferată din România, în moarte clinică: un drum Cluj – București durează 14 ore, dublu față de perioada de dinainte de Revoluție

Calea ferată este îmbătrânită, salariaţii din domeniul feroviar sunt îmbătrâniţi, iar un călător trebuie să stea în tren 13-14 ore dacă merge de la Bucureşti la Cluj, faţă de 5 ore şi jumătate cât stătea înainte de Revoluţie, a declarat Grigore Mare, preşedintele Federaţiei Naţionale Feroviare Mişcare Comercial Vagoane (FNFMCV).

„Eu sunt clujean. Mi-aş dori să ajung la Cluj, să merg cu 120 de km pe oră aşa cum mergeam înainte sau chiar după Revoluţie şi ajungeam în 5 ore şi jumătate la Cluj. Nu ar trebui să mai stau în tren 13-14 ore, care este insuportabil. Toată lumea fuge de acest transport şi ne tot văităm că nu avem transport de călători, nu avem călători, nu avem transport de mărfuri. Unde să avem dacă călătorul face 14 ore până la Cluj de la Bucureşti, dacă marfa face 3 săptămâni dintr-un punct în altul?”, a spus Grigore Mare, potrivit Agerpres.

Salariaţii din domeniul feroviar sunt prost retribuiţi și prost îmbrăcaţi. Potrivit lui Grigore Mare, capacitatea de transport este foarte redusă, având în vedere şi viteza redusă de circulaţie, de doar 44 de km pe oră la călători şi de 17-18 km pe oră la marfă.

„Noi avem nevoie de trenuri mai multe ca să avem şi beneficii mai mari, de călători, de mărfuri şi aşa mai departe. Dacă vitezele sunt aşa cum sunt, de 44 km pe oră la călători şi de 17-18 km pe oră la marfă, normal că nu mai încap trenuri, unde să încapă?”, a mai spus preşedintele FNFMCV.

sursa foto: cfrcalatori.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *