Din oras

Bulevardul Nicolae Titulescu se transformă: spații pietonale și zone verzi, plus 18 parkinguri noi

Tema prefacerii Bulevardului Nicolae Titulescu din cartierul Gheorgheni, regenerarea urbană, urmează să intre în discuția comisiei tehnice de amenajare a teritoriului și urbanism, după ce mai bine cu un an în urmă, în octombrie 2019, Primăria lansa Planul Urbanistic Zonal (PUZ) pentru b-dul Titulescu.

Prin reconfigurarea unui amplu spațiu din cartierul Gheorgheni, zona ar putea suporta transformări considerabile, cu impact direct asupra pieței imobiliare, a valorii apartamentelor din acest cartier pretențios al Clujului.

PUZ-ul elaborat în octombrie 2019 pentru Bdul Titulescu, cu impact asupra mai multor zone din cartierul Gheorgheni, va intra în atenția comisiei de urbanism la un an distanță de la publicarea sa și vizează câteva teme:

Reorganizarea și eficientizarea mobilității. Reorganizarea spațiului public. Dezvoltarea serviciilor.

Reabilitarea infrastructurii. Creșterea gradului de mixaj funcțional. Creșterea gradului de coerență a structurii urbane. Ameliorarea condițiilor de mediu.

Deocamdată, administrația locală a demolat cca 500 de garaje din cartierul Gheorgheni și a reușit să traseze parcări la sol.

Planul Urbanistic Zonal (PUZ) de regenerare urbană pentru Bulevardul Nicolae Titulescu din Cluj-Napoca, care cuprinde masterplanul de mobilitate şi reglementările urbanistice, urmează să fie discutat în şedinţa de urbanism din prima săptămână de noiembrie.

B-dul N.Titulescu, devenită în prezent o importantă arteră de tranzit va trebui să își schimbe această caracteristică recent căpătată prin valorificarea potențialului spațiilor publice adiacente, insuficient exploatate sub aspectul coeziunii membrilor comunității din zonă (și nu numai). Astfel, sunt înaintate o serie de măsuri necesare pentru atingerea acestui scop:

●Dotarea cu mobilier urban adecvat

●Amenajari peisagistice

●Crearea unui parcurs pietonal atractiv si in siguranta

●Dotarea cu facilitati moderne: puncte wi-fi, zone de parcat bicicleta/trotineta, infopoint-uri

●Iluminat stradal

●Amplasarea de functiuni din sectorul creativ in puncte cheie

●Crearea infrastructurii necesare(unde este cazul) pentru organizarea diferitelor manifestari culturale

●Realizarea unei imagini unitare la nivelul tuturor puncte de comert si servicii, astfel incat, chiar daca fiecare are o identitate proprie, sa existe elemente comune in ceea ce priveste imaginea urbana

Piața Cipariu –

Intersectia cu str.C-tin Brancusi – spatiu pietonal vast, in prezent insuficient valorificat, folosit pe post de parcare publica(rezidentiala?), loc de odihna (scuar verde) si punct de tranzit.

Se propune reamenajarea acestuia si cresterea atractivitatii prin transformarea dintr-un spatiu preponderent de tranzit intr-unul de intalnire, conectare si conectivitate pentru membrii comunitatii.

Intersectia Bd.Titulescu cu str. Andrei Muresan (nord, pana la intersectia cu str.Voltaire) –

Spatiu pietonal vast, folosit exclusiv pentru tranzit, avand in vedere si natura functiunilor de la parterul blocurilor (banci, farmacii, optica medicala, etc).

Se propune diversificarea modului in care poate fi utilizat trotuarul si asigurarea unui parcurs mai atractiv

Piata Albini (sud de Bd.Titulescu, sensul dinspre Cipariu si nord, pe diagonala) –

La fel ca in cazul Pietei Cipariu, spatiul public din aceasta zona, desi mai putin vast, este insuficient valorificat.Trotuarul, acolo unde nu este ocupat de masini parcate sau de containere de deseuri fiind folosit exclusiv pentru tranzit, fapt alimentat si de natura functiunilor de la parterul blocurilor (supermarket, farmacie, cabinete medicale).

Se propune revitalizarea acestor doua zone si crearea unui microclimat prietenos si coeziv

Zona intersectiei Titulescu – L.Rebreanu (intersectia Bd.Titulescu – str.Bistritei) –

Punct cu potential, avand in vedere alaturarea dintre spatiul verde si spatiul pietonal.

Se propune cresterea atractivitatii zonei prin masuri care sa-i potenteze atuurile si care sa-i creasca vizibilitatea si notorietatea.

Trotuare Bd.Titulescu –

Chiar daca trotuarele Bdlui Titulescu sunt destinate prin excenta tranzitului, ele pot fi considerate tot spatii publice, asa ca se pot realiza anumite interventii (dincolo de modificare profilului pentru cresterea mobilitatii si a transportului alternativ) astfel incat ele sa devina mai atractive si mai placut de parcurs si de catre pietoni.

Potrivit concluziilor cuprinse în aceste studii, tranformarea spațiului din cartierul Gheorgheni vizează:

 1. Spațiu public compus din

a) spațiu verde adiacent carosabilului/trotuarului (traseelor pietonale principale) și
b) spațiul din fața/jurul blocurilor – condominiilor

Responsabil amenajare – întreținere (pasibil de amendă) administrația locală.

2. Spațiu privat compus din

a) spațiul din jurul blocului – dupa modelul de „curte interioară – îngrădită cu acces limitat”, teren concesionat de asociațiile de proprietari – poate va fi cazul de asociere de asociații de proprietari
Responsabil amenajare – întretinere (pasibil de amendă – drept de folosință) asociațiile de proprietari.

În documentația publicată și care va intra în dezbatere sunt cuprinse un număr 18 parking-uri, cu o capacitate totală de 2.274 de locuri de parcare.

Parcări 

1. PARKING MODULAR – str. Liviu Rebreanu 2-4
2. PARKINGURI CALITATIVE:
a. Tip modular – în partea nordică
b. Cu valorificarea taluzului – în partea sudică
c. Alte tipuri de parkinguri (subterane, dale urbane, etc )
 

Pentru început, pe lângă demolarea garajelor din cartierul Gheorgheni, Primăria Cluj-Napoca a mai înființat o bandă dedicată transportului public în comun, desființând spațiul de parcare din proximitatea trotuarului de-a lungul B-dului Nicolae Titulescu, context în care autoturismele au fost urcate pe spațiul pietonal, trotuarul transformându-se într-un imens spațiu de parcare, în detrimentul pietonilor. 

CITEȘTE ȘICum a transformat Primăria trotuarul de pe un întreg bulevard într-o parcare, iar în locul parkingurilor a desenat cu creta pe asfalt

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *