
Consilierii locali au votat azi prelungirea contractului de deszăpezire pentru Sectorul I cu firma Bratner, contract care expiră în 8 decembrie. Consilierii au luat această decizier pentru a nu lăsa jumătate de Cluj fără servicii de deszăpezire deoarece licitația pentru noul operator nu a fost finalizată.
Astfel, consilierii locali au aprobat „prelungirea contractului până la data intrării în vigoare a noului contract de delegare a gestiunii, încheiat cu operatorul desemnat câştigător în urma desfăşurării procedurii de licitație” ceea ce evident a atras după sine și o suplimentare a contractului cu suma de 9,2 milioane de lei.
Se aprobă modificarea contractului de delegarea a serviciilor publice de salubrizare stradală și deszăpezire a sectorul II încheiat cu SC Brantner Servicii Ecologice în sensul suplimentării valorii acestuia cu până la cel mult 10% din valoarea inițială a concesiunii, respectiv suma de 9,2 milioane de lei și a prelungirii duratei contractului în vederea asigurării continuității serviciilor publice de salubrizare stradală și deszăpezire a municipiului Cluj-Napoca, sectorul II.
Licitația pentru noul operator nu este finalizată
Prelungirea contractelor cu operatorii deoarece nu pot fi finalizate licitațiile este o practică veche în Primăria Cluj-Napoca. Ani de zile, de salubrizare și deszăpezire s-au ocupat Rosal și Branter, deoarece licitațiile erau contestate pe bandă rulantă.
Iată cum motivează faptul că licitația nu este finalizată:
„Contractul semnat cu Brantner în 2016 îşi încetează valabilitatea la data de 08.12.2024. Ca urmare, departamentul de specialitate, respectiv Serviciul Ecologie urbană a demarat procedura de achiziție publică a unor servicii de consultanță pentru întocmirea documentației de atribuire, aferentă procedurii de delegare a gestiunii serviciului public de salubrizare stradală și deszăpezire, sector II, în data de 08.05.2024. Dat fiind caracterul complex al studiilor care stau la baza documentației, respectiv Studiul de oportunitate, Regulamentul serviciului, Caietul de sarcini şi anexele acestuia, Formulare, model de Contract şi Fişa de date, acestea au fost finalizate și recepționate la data de 18.11.2024. Întreaga documentație a fost supusă aprobării Consiliului Local la data de 02.12.2024 și aprobată prin Hotărârea nr. 773/2024”, se arată în referatul de aprobare.
În acest moment, în sectorul I salubrizarea este asigurată de Supercom.