
Primarul Emil Boc susține că metroul de Cluj se face, în ciuda criticilor venite din partea societății civile și, chiar dacă nu se vede nimic în teren, există sute de persoane care lucrează la documentațiile proiectului.
„Eu am spus doar adevărurile instituționale și oamenii să judece în raport cu ceea ce spun ei. În primul rând, am prezentat atât contractul de finanțare original, cât și actul adițional la contractul de finanțare pentru metrou din certificatele verzi. Astăzi, metroul din Cluj are contract de finanțare în baza căruia se desfășoară lucrările. Chiar dacă nu se vede încă în teren amploarea lucrărilor, sunt sute de ingineri, de proiectanți, de consultanți, de experți, de topografi, de geodezi care lucrează la pregătirea documentației necesare în vederea proiectării tuturor celor șapte stații. În momentul în care intră TBM-urile în pământ, trebuie să aibă stațiile pregătite. Pentru asta, repet, e pusă în lucru o întreagă mașinărie”, a declarat primarul Emil Boc, la Napoca Live.
De asemenea, edilul susține în continuare că totul proiectul are autorizație și că banii dați turcilor s-au făcut respectând prevederile legale.
„S-a spus că metroul nu are autorizație de construcție. Am prezentat public autorizația de construcție pentru metrou, specifică marilor proiecte de infrastructură. De asemenea, s-a spun că s-a dat ilegal avansul, o altă marotă. Că turcii au luat ilegal banii, au fugit cu ei. Oameni buni, orice contract, în baza prevederilor legale, acordă posibilitatea unui avans, care poate fi de la 10 până la 30 la sută. În cazul marilor proiecte de infrastructură, avem o hotărâre de guvern, HG 1/2018, care a fost parte integrată a documentelor de licitație. De ce nu au venit la licitație toți competitorii? Au știut că dacă câștigă licitația li se poate da un avans de 10%, potrivit HG 1/2018. Nu am făcut altceva decât să aplicăm o prevedere legală, contractuală”, a subliniat Boc.