Reportaj

Boc dă pistă la toată zona Pata Rât!

Primăria municipiului Cluj-Napoca a desenat pe întregul trotuar o pistă de biciclete pe o porțiune de aproximativ 5 kilometri, pe Calea Someșeni, cu continuare pe strada Pata Rât, până pe Calea Dezmirului, pista traversând zona unde și-au improvizat locuințe rromii de la Pata Rât. 

Această lungă pistă de biciclete, amplasată într-o zonă pitorească a orașului, este cu atât mai inedită dacă luăm în considerare faptul că ocupă un întreg trotuar, pe ample porțiuni de drum unde nu există un al doilea trotuar pe partea opusă, clujenii având astfel, în acea zonă, cel puțin teoretic, doar două posibilități de a circula: cu mașina sau cu bicicleta, nemaiexistând în prezent o cale pietonală de acces. În plus, pista se întretaie cu puncte de acces în zone industriale (cu camioane) sau cu intrări spre blocuri, cu mașini parcate chiar pe pistă, din lipsa unor parkinguri, cu porțiuni sparte și mlăștinoase, fără asfalt, cu grupuri de pietoni care, văduviți de trotuar, folosesc pista pentru a se deplasa, se intersectează chiar cu șoseaua în sine, iar pe multe porțiuni este inutilizabilă pentru că este străbătută de multe denivelări foarte apropiate între ele, bicicliștii fiind astfel nevoiți să circule pe partea carosabilă. În această dimineață, pe această lungă pistă de biciclete nu era de găsit nici măcar un singur biciclist, doar foarte multe mașini parcate și pietoni. Prin urmare, pistă pare a fi fost desenată pe trotuar doar de ochii lumii și de râsul curcilor!

„Am fost sâmbătă pe acolo și am rămas uimit de această prostie, pistă de biciclete pe tot trotuarul! Din punctul de vedere al ciclistului din mine, mi se pare total aiurea, pentru că este pe toată porțiunea denivelată pista, ceea ce te face să mergi tot pe șosea, chiar dacă este porțiune de șosea cu dale și poate să strice mai tare bicicleta. 

Nici măcar 50% din pistele de biciclete nu pot fi folosite. Eu mă plimb cu bicicleta destul de des și prefer să merg pe șosea, pe lângă mașini, decât pe pistele de biciclete. Singurele zone care pot fi folosite sunt: strada Horea, strada Făget, Bulevardul Eroilor și zona de la Catedrala Ortodoxă, până la Sora. Restul sunt dezastru, n-au cap și nici coadă! Este gata zona de la Eroilor la KFC. Acolo unde e pista de biciclete? Dacă nu fac ceva, daca nu pun un covor special pentru aderență, pista nu poate fi folosită. Am vorbit cu un director de șantier și a spus că inițial trebuia făcută cu covor special pentru aderență, dar Primăria a cerut schimbarea cu gresie din aceea ca pe trotuar. Întrebarea lui (genială) a fost: câți bicicliști mai circulă iarna? El spunea ca nu se merge cu bicicleta la temperaturi scăzute”, ne-a transmis un cititor, pe adresa redacției.

Se ridică astfel întrebarea care a fost motivația Primăriei pentru a înființa o astfel de pistă de biciclete în această zonă, care sunt motivele care au stat la baza acestei decizii a administrației orașului, întrebare pe care am adresat-o pe cale oficială Primăriei Municipiului Cluj-Napoca. Vom reveni cu răspunsul municipalității. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *