În ultima perioadă, în curba de la Lidl, de pe varianta Zorilor – Mănăștur, au avut loc mai multe accidente rutiere, cele mai recente fiind înregistrate acum două săptămâni. Pe strada Frunzișului au loc frecvent accidente și nu doar odată cu deschiderea supermarketului în zonă. Trecerile de pietoni sunt periculoase și trecătorii își riscă viața ori de câte ori se aventurează să traverseze pe Frunzișului. Strada este un adevărat pericol și pentru șoferi. Dacă până nu demult, cele mai multe accidente aveau loc în partea de jos a străzii, acum s-au mutat în partea de sus, în zona Lidl. Polițiștii rutieri au declarat că problema accidentelor în partea de jos s-a rezolvat prin montarea a trei separatori fizici în plus față de ceea ce era.
În ședința de miercuri a Comisiei de Circulație din cadrul Primăriei s-a decis ca în partea de sus a variantei Zorilor – Mănăștur să fie montate praguri de sol la coborâre, iar la urcare să fie realizate benzi rezonatoare și stâlpișori separatori de trafic.
„Propunem ca la intrarea în curbă, și pe urcare și pe coborâre, să fie amplasate praguri de sol doar pe benzile de circulație, nu din bordură în bordură cum am făcut cu alte ocazii și ca să nu existe tentația șoferilor să intre pe contrasens am spus că măsura să fie completată de amplasarea unor separatori pe axul străzii. Am avut acordul pentru propunerea exprimată din partea celor de la Compania de Transport Public pentru pragul de sol la coborâre, iar la urcare nu s-a aprobat din cauza apropierii de stația de autobuz”, a declarat Mirela Mărincean, șeful Comisiei de Circulație din cadrul Primăriei.
În curba de la Lidl, supermarketul trebuia să construiască un sens giratoriu, dar până acum nu și-au onorat promisiunea, cu toate că magazinul a fost deschis deja.
„Sensul giratoriu este în construcție, Lidl trebuia să îl facă înainte de inaugurare, Lidl nu are dovadă de luare în folosință pentru că nu și-a făcut autorizația până la capăt. Acum și-a depus documente, sper să îl facă, este obligația lor legală și vor primi dovadă de luare în folosință în momentul în care vor face sensul giratoriu, care face parte din autorizația de construcție, după cum parte din autorizația de construcție este și sensul giratoriu din Gheorgheni, unde se face acum al doilea Lidl”, a spus primarul Emil Boc.
Cauza accidentelor care au avut loc în ultima perioadă în curba de la Lidl este neadaptarea vitezei.
„Cele mai multe accidente au fost în această curbă din cauză că la intrarea în curbă, la coborâre nu s-a schimbat de mai mulți ani și accidentele care au avut loc nu au legătură cu faptul că se intră sau se iese de la spațiul acela comercial. La coborâre, limita de viteză la 30 km/oră nu se respectă, ceea ce face ca să intre în curbe și apoi pe contrasens”, a declarat Mirela Mărincean.