Focus

Biserica Evanghelică din România, atitudine tranșantă în privința referendumului pentru familie: “Căsătoria nu este contestată şi nu trebuie apărată. Scopul este de a distrage atenţia de la propria corupţie și a ostilităţii față de UE”

În contextul apropierii referendumului pentru familie, programat în 6-7 octombrie 2018, precum și a discuțiilor care au acaparat spațiul public în privința participării ori a neparticipării la acest plebiscit, a modificării operate în Constituția României pentru clarificarea definiției familiei, Biserica Evanghelică din România a adoptat o atitudine explicită și tranșantă în acest sens.

Astfel, Biserica Evanghelică a ținut să precizeze, prin intermediul unui comunicat, că instituția familiei nu este contestată sub nici o formă. Din contra, prin intermediul acestui referendum – o inițiativă creștină inițial – societatea este polarizată, iar tema devine din ce în ce mai politizată.

De asemenea, reprezentanții Bisericii Evanghelice amintesc că așteaptă în continuare răspunsul Parlamentului României şi al Bisericii Ortodoxe în privința adoptării unei zile a libertăţii religioase şi a valorilor credinţei şi libertăţii de exprimare, răspuns care întârzie, din păcate, să fie asumat. 

Biserica Evanghelică apreciază că participarea sau neparticiparea la acest referendum ține de conștiința religioasă a fiecărui credincios. 

Conform poziției acestei biserici, atât Parlamentul, cât și Guvernul, vor să ascundă propria corupție în spatele referendumului pentru familie:

”Un referendum care este iniţiat de o putere dictatorială şi distructivă şi care încalcă valorile democratice şi de demnitate umană cele mai elementare, nu poate fi susţinut.”

De asemenea, în contextul referendumului pentru familie, Consiliul Consultativ al Cultelor din România, întrunit ieri la Palatul Patriarhiei, a anunțat că susține referendumul pentru definirea căsătoriei ca uniune între un bărbat și o femeie și ”salută cu speranță decizia de organizare, în zilele de 6-7 octombrie 2018, a referendumului pentru clarificarea textului Constituției României, în sensul de înlocuire a formulării privind căsătoria ca „uniune între soți”, cu formularea „uniune între un bărbat și o femeie”.

sursa foto: basilica.ro

 

Poziția oficială a Consiliului Consultativ al Cultelor din România poate fi citită aici.

De altfel, și Mitropolitul Clujului, Maramureșului și Sălajului, Andrei Andreicuț, a îndemnat clerul și credincioșii să participe la referendumul din 6-7 octombrie și să voteze „pentru familia creștină, pentru viitorul nostru și al țării”.

CITEȘTE ȘI: Apelul Mitropolitului Andrei în susținerea referendumului pentru familie

Comunicatul integral al Bisericii Evanghelice C.A. din România (B.E.C.A.R.), poate fi citit mai jos:

În ultimele zile ne-a fost pusă adesea întrebarea legata de un apel al Bisericii Evanghelice C.A. din România (B.E.C.A.R.) legată de referendumul din 6-7 octombrie a.c. privind problematica căsătoriei întemeiate între un bărbat şi o femeie. – Mai înainte de toate, trebuie menţionat că nu va exista o poziţie „oficială” a B.E.C.A.R., din moment ce Sinodul, în calitate de organ suprem şi competent în acest sens, se întruneşte de abia în noiembrie a.c.. De asemenea, Biserica nu a simţit chemarea până în prezent să-şi exprime opinia în legătură cu un referendum.

Deoarece de data aceasta este vorba de o temă bisericească relevantă, ne adresăm cititorului cu un cuvânt în locul unui apel.

Dragi fraţi şi surori,

Împărtăşim două idei de bază cu voi:

1. Doar motivaţii pozitive găsim în favoarea căsătoriei ca o comunitate de viaţă între un bărbat şi o femeie.

Situaţia este clară d.p.v. biblic şi teologic. Dumnezeu Creatorul, Dumnezeu Fiul şi Apostolii, animaţi de spiritul lui Dumnezeu, văd în aceasta creaţia şi rânduiala sfântă a lui Dumnezeu, care trebuie respectată şi cinstită. Voia lui Dumnezeu devine evidentă pentru noi oamenii. O lume fără această rânduială sfântă a lui Dumnezeu este de neconceput. Ea este temelia pentru societatea creştină. B.E.C.A.R. învaţă, trăieşte şi propovăduieşte această rânduială sfântă şi creatoare de viaţă a lui Dumnezeu, fără echivoc.

2. Motive importante, negative vorbesc împotriva participării la referendum.

Căsătoria nu este contestată şi nu trebuie apărată. Nici chiar referendumul nu va aduce vreo modificare substanțială. Căsătoria este şi rămâne ancorată în Codul Civil. Majoritatea parlamentară şi Guvernul atrag atenţia asupra unei teme de formă. Scopul este de a distrage atenţia de la propria corupţie, violarea justiţiei, a nepotismului, ostilităţii faţă de UE şi democraţie.

Face abuz de buna credinţă a populației României pentru a se prezenta drept mântuitorii şi salvatorii credincioşiei şi prosperităţii ţării.

Polarizează şi politizată o iniţiativă creştină pentru a discredita adversarii politici.

Acceptă alternativa unei divizări a populaţiei religioase creştine.

Propagă sloganuri populiste, naţionaliste, dictatoriale, care nu sunt demne de o biserică.

Pentru un asemenea scop biserica noastră ne este prea preţioasă. Curajul mărturisirii nu se găseşte de partea celor care sunt de partea majorităţii şi se lasă manipulaţi. Curajul mărturisirii este de găsit acolo, unde se afirmă: „aşa nu!” O biserică cu o coloană dreaptă, aceasta este B.E.C.A.R.. Aduceţi-vă aminte de poziţia Sinodului faţă de distrugerea mediului cu cianură sau prin fracking sau faţă de refugiaţi. Considerăm că biserica noastră caută posibilităţi de a oferi sprijin duhovnicesc căsătoriilor şi familiilor. Ea se angajează împotriva destrămării căsătoriei şi a familiei prin despărţire, emigrare şi îndepărtare de credinţă. Ea sprijină educaţia şi cunoaşterea şi oferă locuri de muncă şi sens îngemănate cu credinţă şi iniţiativă, fantezie şi creativitate.

Ca biserică cu limba de propovăduire germana suntem parte integrantă a minorităţii germane. Suntem singura minoritate, care a fost membru constitutiv la întemeierea României Mari din 1918.

Noi suntem minoritarii, care suntem defăimaţi şi în mod continuu, în special în activitatea educaţională, împiedicaţi şi colportaţi de reprezentanţii guvernului şi majorităţii parlamentare.

Din ianuarie al acestui an aşteptăm un răspuns al Parlamentului român şi al Bisericii Ortodoxe privind ziua libertăţii religioase şi a valorilor credinţei şi libertăţii de exprimare cât şi a toleranţei. Referendumul poate fi organizat în grabă, în câteva săptămâni.

Ceea ce a fost posibil acum 450 de ani la Turda, este astăzi pur şi simplu ignorat. Se pune întrebarea legată de valorile adevărate și a unui ecumenism dincolo de vorbe. Noi susţinem credinţa în Dumnezeu, libertatea şi toleranţă faţă de  minorităţi.

Urmând apelul Apostolului Pavel din 1.Tes.5,21: „Puneţi la încercare toate lucrurile, păstraţi ceea ce este bun,” noi susţinem că BECAR protejează, promovează şi cinsteşte căsătoria și familia.

Un referendum care este iniţiat de o putere dictatorială şi distructivă şi care încalcă valorile democratice şi de demnitate umană cele mai elementare, nu poate fi susţinută.

Sub semnul libertăţii evanghelice şi în anul libertăţii evanghelice în B.E.C.A.R., fiecare este liber după buna credinţă şi conştiinţă să participe sau nu la referendum”.

Cu binecuvântare Dumnezeiască

Episcop Reinhart Guib 

Episcop Vicar Dr. Daniel Zikeli 

Curatorul Bisericii generale Friedrich Philippi

Sursa: aici
 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *