In vizor

Bike sharing intră în hibernare după ce, până și ultimul termen de finalizare, 1 noiembrie 2016, nu a fost respectat

Sistemul de bike sharing va intra în hibernare. Potrivit lui Ovidiu Cîmpean, managerul de proiect, sistemul de închiriere al bicicletelor în Cluj-Napoca va fi întrerupt până la primăvară. Până atunci, reprezentanții primăriei vor lucra la proiect astfel încât din luna martie 2017 rețeaua de bike sharing să fie funcțională și în Florești și Apahida. Ultimul termen pentru recepția finală oferit de reprezentații primăriei la ședința în care au fost alocate suplimentar 1,4 milioane de lei era  1 noiembrie, însă nici acesta nu a fost respectat.

Una dintre inițiativele adminsitrației locale de încurajare a transportului ecologic a fost implementarea sistemului de bike sharing. Cluj Bike, rețeaua publică de biciclete din Cluj-Napoca, a fost inaugurată la finalul anului 2015, cu surle și cu trâmbițe, constituind un motiv de mândrie pentru primarul Emil Boc, ce a declarat, chiar în ziua inaugurării, că  îi invită pe clujeni „să folosească bicicleta ca mijloc alternativ de deplasare prin municipiu, fie pentru a merge la locul de muncă, fie pentru a petrece timpul printr-o plimbare cu bicicleta.” Ziar de Cluj a scris în mai multe rânduri despre sistemul de bike sharing care este mai mult defect ca urmare a faptului că o parte dintre stațiile de închiriere nu au fost puse în funcțiune, iar conexiunea cu cele două localități din zona Metropolitană, Apahida și Florești, nu a fost finalizată nici după 2 ani de la darea în folosință clujenilor.

La fel ca anul trecut, primăria va ”îngheța” proiectul de bike sharing pe perioada sezonului rece, cu scopul de a efectua lucrări de mentenanță. Astfel, din 1 decembrie bicicletele vor fi parcate în depozitele RADP-ului pentru micile reparații, iar municipalitatea va lucra intens la amenajarea, respectiv trasarea de noi piste.  Directorul Direcției de Dezvoltare Locală din cadrul Primăriei Cluj-Napoca, Ovidiu Cîmpean a afirmat că din luna martie, odată cu debutul noului sezon, clujenii vor putea  utiliza sistemul de închiriere al bicicletelor pentru a se deplasa și în comunele Florești și Apahida.

”Prin regulamentul de funcționare al ”Cluj bike sharing”, în perioada de iarnă facem revizia întregului sistem și suspendăm închirierile pe perioada decembrie-ianuarie-februarie. Din martie îl vom redeschide cu mai multe stații și cu Florești și Apahida legate la acest proiect. După cum știți, și în Florești sunt 4 astfel de stații de închiriere de biciclete, în Apahida 3 stații, în acest moment se lucrează la conectarea celor trei localități” a afirmat Ovidiu Cîmpian.. 

Bicicletele europene trebuiau să circule în orașul comoară încă din august 2013, însa nici până în prezent, în cadrul proiectului nu sunt funcționale toate stațiile și nu sunt finalizate toate pistele de biciclete. Proiectul de bike-sharing a fost aprobat în 2011 și are o valoare totală de 17,6 milioane de lei, din care 13,4 suma nerambursabilă. Proiectul prevede instalarea a 50 de stații self-service de biciclete, dintre care 44 în Cluj-Napoca și 6 în Apahida și Florești, precum și achiziționarea a 540 de biciclete. În prezent, sistemul este funcțional doar în Cluj-Napoca, deși responsabilii de proiect trebuiau să facă legatura și cu cele doua comune încă de acum trei ani. În luna august, gradul de implementare era  de doar 90%, motiv pentru care municipalitatea a anunțat un nou termen pentru recepția finală și a mai alocat 1,4 milioane de lei de la bugetul local. 

“În Florești lucrările la pista de biciclete, construcție nouă, sunt finalizate în procent de 100% din lungimea prevăzută pe raza localității și se realizează lucrări de marcaj și semnalizare rutieră. Pe raza comunei Apahida pistele de biciclete construcție nouă au o lungime de 2,03 km și sunt amplasate în lungul a două străzi ( Planoarelor și Traian Dârjan ) aferente localității Dezmir.  Lucrările la pista de biciclete pe aceste amplasamente au putut demara doar dupa începutul lunii septembrie 2015 și au necesitat corelarea proiectului de amplasare a pistelor de biciclete cu obiectivele realizate în urma execuției rețelei de canalizare. Aceste evenimente au generat întârzieri la execuția pistelor față de graficul programat, astfel că execuția lucrărilor va avea un termen suplimentar pentru recuperarea întârzierilor și finalizarea lucrărilor estimat până în luna septembrie, iar pentru receptia intregului sistem de bike sharing funcțional estimăm un termen de 45 de zile.Valoarea estimată rămasă de plată  din fonduri proprii de la bugetul local la data de 30.06 2016 este de 1.400.000 lei. Termenul final pentru recepționarea rețelei de stații self service de închiriere de biciclete este  de 1 noiembrie 2016”, se arata în referatul hotararii 79c a Consiliului Local Cluj-Napoca adoptata in 4 august.

Cu alte cuvinte , consilierii locali au votat încă o dată în plus alocări buetare  pe promisiunile angajaților primăriei. Cum 1 noiembrie a cam trecut de două săptămâni, așteptăm cu interes ca administrația locală să prezinte procesul verbal de recepție a lucrărilor, așa cum a fost promis în referatul HCL-ului,  la sistemul de bike sharing, încheiat la 1 noiembrie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *