Din oras

Bicicletele europene vor putea circula in zona metropolitana. Printre masini, pentru ca nu exista piste

Bicicletele europene vor putea circula si in zona metropolitana a Clujului, insa fara piste dedicate. Daca pentru legatura cu Apahida se lucreaza la trasarea unei piste pe o lungime de aproape sapte kilometri, cei care vor dori sa pedaleze pana in Floresti vor fi nevoiti sa circule pe Drumul National 1, printre masini.

Regulamentul privind utilizarea serviciului de inchiriere de biciclete in regim self-service a fost finalizat in 12 august, urmatorul pas fiind adoptarea acestuia in Consiliul Local. In aceasta saptamana, consilierii locali au votat proiectul, cu amendamentul ca acestea sa poata circula si in afara municipiului Cluj-Napoca, in zona metropolitana. O idee foarte buna pe hartie, insa in practica nu exista piste dedicate pentru biciclisti.

Proiectul initial de bike-sharing prevedea amenajarea unor piste de biciclete pentru Floresti si Apahida. Deocamdata, insa, se lucreaza la trasarea legaturii pentru Apahida.

Reprezentantii Primariei Cluj-Napoca spun ca se lucreaza la amenajarea pistei, in Someseni, pentru legatura cu Apahida. Aceasta are, insa, o lungime totala de sapte kilometri, din care 4,65 de kilometri in Cluj-Napoca si 2,05 kilometri in Apahida, fiind vorba de constructia unei piste noi.

Nu acelasi lucru putem spune in cazul comunei Floresti.

“Pentru legatura cu Floresti, deocamdata biciclistii pot circula pe Drumul National cu respectarea regulilor de circulatie. Din cunostintele mele, proiectul Centurii de Sud a comunei Floresti cuprinde si pistele de biciclete”, arata Ovidiu Campean, directorul directiei Comunicare, Relatii Publice si Turism, din cadrul Primariei Municipiului Cluj-Napoca.

Cat priveste statiile de self-service, in Floresti sunt amplasate patru statii de inchiriere a bicicletelor, iar 3 in Apahida. Acestea nu au fost, insa, receptionate de primaria clujeana de la firma constructoare.

Bicicletele din proiectul Bike Sharing ar fi trebuit sa circule pe traseele din Cluj-Napoca, Apahida si Floresti inca din august 2013, insa termenul de finalizare a proiectului a fost amanat de mai multe ori. Initial, firma care a castigat licitatia, Viacor Engineering, avea ca termen de contract luna august 2013 pentru a termina cei 14 kilometri de piste si a pune in functiune cele 540 de biciclete, inchiriate gratuit in baza unor carduri.

In final, reteaua pe care Primaria ar trebui sa o realizeze implica 14 kilometri de piste pe traseul Floresti-Cluj-Apahida, amenajarea a 50 de statii self-service – 43 in Cluj-Napoca si restul in Apahida si Floresti – si dotarea lor cu cele 540 de biciclete.

Potrivit regulamentului de functionare,  doar prima ora este gratuita, iar pentru restul esti nevoit sa platesti.

Clujenii vor ajunge sa plateasca, astfel, 80 de lei pentru 12 ore de plimbat pe bicicleta, sau 30 de lei pentru sase ore. Sunt prevazute si amenzi: daca utilizatorul nu va returna bicicleta dupa 12 ore, va fi sanctionat cu 100 de lei.

Bicicletele vor putea fi inchiriate in baza unui card, emis de primaria clujeana, iar minorii sub 14 ani nu vor avea acces la sistem. Tot pe acest card se vor putea incarca si anumite sume de bani, pentru cei care vor dori sa se plimbe mai mult de o ora pe bicicleta.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *