Din oras

Benzile reversibile de pe Moților devin istorie. După 10 ani, autoritățile susțin că proiectul nu este fezabil

Au trecut 10 ani de la momentul în care primarul Emil Boc anunța posibilitatea implementării unor benzi reversibile pe strada Moților. Doar că proiectul a fost abandonat, iar acum viceprimarul susține că acesta nu mai este fezabil.

Iată ce declara primarul în 2015:

„O bandă din cele patru va fi pentru transportul în comun, practic mai rămân trei benzi libere. Dimineaţa, când fluxul de maşini e mai mare dinspre Mănăştur spre centru, se va circula pe două benzi către centru şi pe una către Mănăştur, în timp ce după-amiază se va circula pe două benzi către Mănăştur şi pe una către centru”:

Doar că nici Comisia de circulație, nici poliția rutieră nu a susținut acest proiect, care a fost amânat, chipurile, până la lărgirea străzii Calea Mănăștur. Acel proiect a fost finalizat în 2023, dar nici vorbă să mai pomenească cineva de benzi reversibile.

Ziar de Cluj atrăgea atenția încă din 2018 că un asemenea proiect nu este fezabil decât în mintea edilului Boc.

Citește mai mult:

Ce n-a reușit Șulea pentru Florești, poate face Boc pentru Cluj-Napoca: benzi reversibile sau sens unic pe Moților. Iar există Cluj-Napoca numai pe ulița sa principală în viziunea Harnicului său Cârmaci!

În 2025, iată că și reprezentanții Primăriei recunosc că acel proiect nu se mai poate realiza, valorile de trafic fiind foarte mari pe ambele sensuri. Boc l-a trimis pe Tarcea să anunțe renunțarea la ideea benzilor reversibile, deși primarul a fost cel care a susținut acest proiect falimentar încâ de la început.

”În urmă analizelor pe care le-am făcut împreună cu specilistii și în urmă studiilor de trafic, a rezultă că nu funtioneaza bine bandă reversibilă pentru că traficul este așa de mare în ambele sensuri. Nu am fi câștigat absolut nimic. S-a schimbat foarte mult comportamentul celor care folosesc mașină. Dacă până acum ceva timp, nevoia de mobilitate era dinspre Florești spre Cluj-Napoca, astăzi vedem că este și dintre zona centrală spre cartierul Mănăștur. Diferența dintre sensuri e foarte mic. ”, a declarat viceprimarul Dan Tarcea, la ZIUA LIVE.

Se mai îngroapă astfel o ideea utopică a primarului menită să ajute la decongestionarea traficului.