Din oras

Antrerpriza de Reparații și Lucrări, subsidiara Strabag Austria, este singura firmă care vrea să modernizeze Calea Moților, Calea Mănăștur și străzile adiacente. Compania a mai avut contracte cu Primăria lui Boc

La licitația pentru modernizarea traseului Calea Moților – Calea Mănăștur – strada Uzinei Electrice – strada Oțetului – strada Mărginașă a fost depusă o singură ofertă: asocierea Antrepriza de Reparații și Lucrări (ARL) Cluj-Napoca (leader), Construct CDP SRL, Energobit, Swarco Traffic Romania, Spatar Geomatics SRL, Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei, Elcrirom Concept SRL, Garden Center Grup SRL, Onistua Com SRL și Search Corporation.

Valoarea investiției este estimată la aproximativ 54,3 milioane lei (aproximativ 11 milioane euro), iar valoarea exproprierilor este estimată la 14,4 milioane lei. Durata de realizare a investiției este preconizată la 24 de luni.

ARL Cluj, leaderul asocierii, este deținută 99% de Strabag AG Austria și Ministerul Transporturilor 1%. Compania este administrată de Dan Lucian Mihancea (România), Heimo Otto Oberwinkler (Austria) și Giorgiana Grama (România).

ARL a înregistrat, anul trecut, 62 milioane euro cifră de afaceri și profit aproape 6 milioane euro, triplu față de 2019. Compania avea, în 2020, un număr mediu de 283 salariați.

Antrepriza de Reparaţii şi Lucrări Cluj a fost înființată în 1997 prin restructurarea Administrației Naționale a Drumurilor – Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Cluj. În 2007 a fost preluată de către grupul austriac Strabag AG pentru 5,2 milioane euro.

Acum, societatea are înregistrate puncte de lucru în şapte judeţe: Cluj, Alba, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Sălaj, Satu-Mare şi Maramureş, dotate cu instalaţii performante şi personal calificat.

Activitatea principală a companiei constă în execuţia lucrărilor de construcţii de drumuri, autostrăzi şi platforme industriale. Activitatea secundară constă în producţia şi vânzarea materialelor de construcţii de drumuri.

Grupul austriac Strabag a construit mai multe tronsoane de autostradă între Deva și Sibiu, a realizat cel mai înalt turn de birouri din România, Sky Tower, dar unul dintre cele mai controversate proiecte este centura Vâlcele Apahida. 24 de kilometri de centură au costat 162 milioane euro, costuri de trei ori mai mari decât costul inițial. La trei ani după finalizarea proiectului, o expertiză a CNAIR a dezvăluit faptul că grosimea stratului de asfalt în unele zone este mai mică decât cea stabilită prin caietul de sarcini. În multe locuri a trebuit refăcută fundația și toate cele trei straturi de asfalt.

ARL Cluj a avut contracte și cu Primăria Cluj-Napoca: modernizarea Podului Nadăș, modernizarea străzii Făget, modernizarea Pieței Unirii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *