Rautacisme

Alina Rus, sefa de la Contencios din Primarie, isi rezolva locul de parcare in afara orelor de program

Alina Rus, sefa Serviciului Juridic-Contenticos din Primaria Cluj-Napoca, se comporta in institutia publica ca pe propria mosie. Nu mica ne-a fost mirarea sa aflam ca doamna Rus a abuzat putin de functia publica pe care o are, pentru…a-si rezerva un loc de parcare in oras.

Asa se face ca sefa de la Contencios, in 5 ianuarie, dupa un concediu binemeritat de bugetara, a depus dis-de-dimineata o cerere la Primaria Cluj-Napoca, cu mult inainte de orele de program si cu mult inainte ca cetateanul de rand sa isi poata formula aceleasi drepturi, de a beneficia de un loc de parcare in acest oras sufocat de masini.

Pare-se ca angajata Primariei se crede indreptatita sa faca acest lucru, doar conduce Serviciul Juridic al institutie. Ziar de Cluj a contactat-o astazi telefonic pe doamna Rus. Dupa mai multe incercari, aceasta a raspuns, iar cand a fost pusa in fata faptului implinit, a ramas fara grai. Eleganta cum este, a inchis telefonul si, ca un strut, a bagat capul in nisip, poate-poate se face nevazuta fapta ei. Rusinica!

UPDATE

Primaria Cluj-Napoca a tinut sa aduca cateva precizari cu privire la informatiile publicate de Ziar de Cluj. Redam mai jos pozitia institutiei:

„Cererile inregistrate de catre Primaria municipiului Cluj-Napoca se opereaza intr-un sistem electronic de inregistrare si sunt gestionate de catre Centrul de Informare pentru Cetateni. Sistemul contine toate documentele emise de catre autoritatea locala, de la inregistrarea de sesizari, la emiterea de certificate de deces, nastere, etc..

Astfel, in acest an, de exemplu, s-au inregistrat incepand din data de 01.01.2015 pana in data de 14. 01. 2015 circa 16.000 de documente. Acest lucru explica numere de inregistrare de ordinul sutelor inregistrate in prima zi lucratoare (practic intre 1 si 5 ianuarie, s-au mai inregistrat acte de evidenta populatiei, precum si sesizari ale cetatenilor, iar in cursul zilei de 5 ianuarie, numarul mare de solicitari de cereri a facut ca doar in prima zi din an sa se inreistreze peste 3000 de cereri, din care mai bine de 1900- la parcari) pe care unii cetateni le-au sesizat, considerand ca numerele ca fiind prea mari.

In data de 5 ianuarie registratura primariilor de cartier s-a deschis la ora 8, iar conform programului de lucru, la Centrul de Informare pentru Cetateni de pe strada Motilor nr 7 la ora 8.30 (acest sediu asigura relatii cu prublicul pana la 16.30 – pentru a permite accesul si celor care muncesc in intervalul 8 -16)

Din punct de vedere tehnic nu exista o sincronizare perfecta intre computerele individuale ale institutiei, motiv pentru care exista un decalaj de cca cateva minute in sistemul electronic. Practic, odata deschise registraturile la ora 8 dimineata si inceputa procedura de inregistrare a cererilor, in sistemul electronic, ora cu care s-au inregistrat primele documente de cereri (cca 7 cereri) au inregistrata ora cu cateva minute inainte de ora 8.00, lucru explicat prin faptul ca orele reglate pe computere variaza cu cateva minute, precum si cu ora indicata de ceasurile celor prezenti”.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *