Editorial

Alianța Vestului n-a fost altceva decât un mare fâs electoral cu ZERO realizări. Dar foamea bolnăvicioasă de imagine a lui Emil Boc ne-a costat 165.000 EUR/an? Ne-a costat

Operațiunea de PR a lui Emil Boc denumită pompos „Alianța Vestului” a reușit, dar pacientul este mort. Cu toate acestea, Emil Boc a ţinut-o, gaia-maţu, că (citez): „Chiar dacă administrativ ea nu funcționează, practic, obiectivele le-am atins”. Nu? Pacientul respiră în formol…

Alianța Vestului era anunțată în 2018 „ca un mare proiect menit să rezolve problemele de infrastructură” ale celor patru municipii: Cluj-Napoca, Oradea, Arad, Timişoara, „prin atragerea fondurilor europene direct de la Bruxelles, fără intermediul Capitalei”. De atunci Gheorghe Falcă, Nicolae Robu, Ilie Bolojan și Emil Boc  nu au realizat nimic concret. Ba, pardon, pentru ei au realizat noi şi noi mandate (mai puţin Robu, prea compromis şi papagal să-l mai susţină cineva politic), iar pentru comunităţile pe care le-au păstorit: doar vorbe.

Cu excepţia lui Ilie Bolojan care a reuşit să facă pentru Oradea (acum şi pentru Bihor), în patru ani, ce nu „OSĂ” facă Emil Boc niciodată, deşi imediat se împute de 20 de ani în funcţie.

Despre mizeria aceasta de PR, Ziar de Cluj a scris încă de la înfiinţare că este doar un alt exerciţiu de imagine făcut doar cu scop electoral, să ni se arate şi nouă cum „dă-i şi luptă, neicusorule”, primarii PNL împotriva odiosului regin „ja napot kivanok PeeeeSeeeDeeee” (be-he-he!).

Ziar de Cluj arăta, în 2019, cum cele patru orașe aveau un excedent bugetar de 100 de milioane de euro. Acest lucru înseamnând că nu duceau lipsă de bani, n-aveau de ce da vina pe PSD că habar nu aveau ei cum să îi cheltuiască.

Aşa că au venit cu poveşti de adormit electoratul: să lege Clujul de Timișoara prin Oradea și Arad printr-o linie ferată pe care să circule un tren de mare viteză. De parcă „Foamea” nu făcea acest lucru şi ceva mai mult, că lega şi Iaşul (oprimata Moldovă) de Vestul României, încă din anii neguroşi ai lui Nea Ceaşcă.

Cu puţin bun simţ, primarii ăştia patru – care lansau „alianţa” în anul „Centenarului Unirii”, putea să judece un proiect de reabilitare a ceea ce exista (calea ferată), cu care să unească Vestul de Est. Dar om fi fiind noi, ardelenii şi bănăţenii, ospitalieri şi prietenoşi, dar nu cu moldovenii…

După asta le-a venit ideea să ceară bani pentru autostrăzi care să lege cele patru orașe. Tot în famiglia penelistă.

Potrivit statului adoptat de Alianța Vestului, patrimoniul inițial al Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Alianța Vestului este de 80.000 de lei (16.834 euro). În acest fel, contribuția participării municipiului Cluj-Napoca este în valoare de 20.000 de lei (4.208 euro). La care s-a adăugat și o cotizație anuală de 0,5 euro pentru fiecare locuitor cu domiciliul în municipiul Cluj-Napoca, destinată acoperirii cheltuielilor pentru funcționarea aparatului tehnico-operațional, adică aproximativ 165.000 de euro pe an.

Bineînţeles că cetăţenii contribuabili ai Clujului nu au fost întrebaţi nimic dacă au chef să facă parte din asociere şi să dea banii? Când e vorba de PR-ul primarului banii se duc unde vor muşchii săi.

Dar au mai făcut ceva în afară că au dat banii să fie în asociaţie? Apropos ce s-a ales cu cei 4 ani de înmulţit cu 165.000 de euro egal 660.000 de euro ai Clujului?

Mai ales că la putere, din iarna lui 2019, zac ei, marii liberali ai Patriei, acum alături de „ja napot kivanok PeeeSeeeeDeeee” (be-he-he!), cu care se „dujmăneau” feroce la înfiinţarea Alianţei.

La bilanţul de patru ani, apare şi Asociația Metro Urban Cluj să atragă atenția asupra evidenţei, evidenţiate, an de an, de Ziar de Cluj, că din 2018 până în 2022, această asociere a produs ZERO rezultate:

  • ZERO proiecte MAJORE cu FINANȚARE EUROPEANĂ atrase de această asociere;
  • ZERO mari investitori aduși de Alianța Vestului;
  • ZERO discuții și măsuri concretete legate de DESCENTRALIZARE;

„Deși scopul alianței era unul clar, realizarea unor proiecte folosind fonduri europene, nici măcar atragerea unor fonduri guvernamentale pentru finalizarea unor proiecte importante, regionale, nu a fost pusă în practică”.

Cu excepția lui Bolojan, ceilalți nu se pot lăuda că s-au descurcat prea bine în atragerea de fonduri europene. Este greu de crezut că brusc au devenit experți în acest domeniu. Mai mult, Gheorghe Falcă și Mircea Hava, au părăsit Alianța alergând voioși spre Parlamentul European. Hava, primarul orașului Alba-Iulia și-a arătat susținerea pentru Alianța Vestului, având intenția de a se alătura, dar chemarea Parlamentului European a fost mai puternică.

Vorba aia: Autostrada Transilvaniei, Spitalul Regional de Urgență Cluj, dezvoltarea unui tren de mare viteză între cele patru oraşe, dezvoltarea aeroporturilor (excepția fiind Oradea unde investițiile sunt vizibile) poate că sunt finalizate de multă vreme și contribuabilii nu au aflat?

Boc nu reușește să rezolve problemele de trafic de la nivelul municipiului, dar are pretenția de a găsi soluții pentru problemele de infrastructură regionale. Clujenii sunt blocați în trafic deoarece Boc se concentrează pe proiecte bombastice care sunt încă la stadiul de proiect precum metrou, trenuleţe metropolitane, piste de biciclete, centură metropolitană. Dar pe care „OSĂ” le avem.

Deocamdată n-a avut bani decât pentru studiile de fezabilitate şi alte documentaţii numai bune de ţinut la setar.

Noroc că, pentru lipsa de fonduri pentru finalizarea acestor „OSĂ” avem, şi-a găsit vinovatul de serviciu: să-ţi fie ruşine, Drulă!