Transilvania Reporter anunta astazi in editia online ca dealerul clujean RMB Inter Auto, apartinand omului de afaceri Ioan Rus, a livrat astazi un autoturism marca Aston Martin Vanquish 2014 în valoare de 280.000 de Euro.
Ziar de Cluj a aflat in exclusivitate numele pasionatului om de afaceri din Cluj care a devenit proprietarul primului Aston Martin Vanquish 2014 din Romania. Are 37 de ani, face parte din lumea buna a tinerilor cu bani din Transilvania, locuieste la Cluj, este foarte low-profile si conduce sau este implicat in doua firme ale caror cifre de afaceri sar bine de 100 de milioane de euro. Si nu, firmele nu sunt din Cluj-Napoca.
O fi Cluj-Napoca o capitala de regiune, dar niciun secret nu poate sa ramana ascuns de Ziar de Cluj. In aceasta dimineata, mii de pasionati ai motoarelor au salivat la citirea articolului publicat de site-ul 4tuning.ro care anunta ca un om de afaceri clujean a dat aproape 300 de mii de euro pe o bijuterie unica in Romania: un Aston Martin Vanquish facut la comanda.
Ce „stie” Vanquish
Aston Martin Vanquish este modelul de varf al producatorului britanic si ascunde sub capota un motor V12 de 575 cp. Caroseria este de tip GT cu numai 2 locuri sau 2+2 locuri optional, realizata din aluminiu, aliaj de magneziu si fibra de carbon. Cu o lungime de 4,72 metri, o latime de 2,067 metri si o inaltime de numai 1,29 metri, masina sport-coupe are o greutate destul de semnificativa de 1739 kilograme. Chiar si asa, performantele sunt destul de bune pentru un automobil de strada cu care poti circula fara probleme si intr-un confort suprem in orice conditii, chiar si pe strazile patriei noastre: 4.1 secunde pana la 100 km/h si un top speed de 295 km/h.
Franele sunt compuse din discuri carbon-ceramice cu o durata lunga de viata, suspensia este din aluminiu reglabila in functie de conditiile de drum: Sport, Normal, Track mode. Asadar, in caz ca posesorul clujean doreste sa traga o fuga pe Nurburgring cu masina, o poate face fara emotii, stiind ca din fabrica acest Vanquish vine cu tot ce trebuie pentru viteza pe traseu. Insa motorul este cel mai impresionant. Un V12 cu 48 de valve de 6000 cmc aspirat care produce 575 cp si un cuplu de 620 Nm, cuplat la o transmisie secventiala Touchtronic cu 6 rapoarte montata in mijlocul puntii spate pentru un echilibru perfect al masinii. Evident, nu lipseste diferentialul cu alunecare limitata care transmite puterea in mod egal catre rotile incaltate cu pneuri performante Pirelli P Zero 255/35/ZR20 pe fata si 305/30/ZR20 pe spate.
Cine si l-a dorit: un ultramilionar clujean ultranecunoscut
Si, ca sa nu va mai tinem in tensiune, o sa va spunem cine este rafinatul si potentul posesor al acestei bijuterii pe 4 roti, emblema auto a lui 007: numele lui este Calin Cardos, are 37 de ani, nascut in zodia Varsatorului.
Prietenii il descriu drept o persoana modesta, in orice caz, cu mult mai modesta decat tinerii de bani gata din Cluj-Napoca. Singurul lui „pacat” sunt masinile de lux speciale. Potrivit unui prieten al familiei, Calin are un parc auto ce depaseste lejer un milion de euro.
Calin Cardos nu este la prima „isprava” de acest gen.
Anul trecut, colectionarul de bolizi de lux si-a cumparat tot „pe comanda” un Mercedes-Benz SLS 63 AMG GT pe care a dat fara sa cracneasca 250 000 de euro.
Tanarul este ginerele unui mare si la fel de discret om de afaceri din Certeze, bogata comuna satmareana celebra prin vilele de lux ale „bastinasilor”.
Creatorul imperiului este Dan Vasile Senior, 35 milioane de euro, potrivit Forbes
Cel care a creat de la zero imperiul Dan Steel este Dan Vasile (62 de ani) pe care Forbes 500 Romania l-a numit cel mai bogat om de afaceri „bistritean”. Dan Vasile si familia nu sunt insa bistriteni, ci satmareni, nascuti in bogata comuna Certeze. Drumul pana la statutul de milionar al seniorului Dan Vasile a fost lung si anevoios.
Din 1991 si pana azi a reusit sa construiasca o afacere de familie, care produce peste 2000 de tipuri de produse metalurgice si materiale de construcţii. Numai in gama cuielor exista peste 300 de modele. Seniorul Dan Vasile si-a dorit mereu ca urmasii sai sa se ocupe de destinele Dan Steel si i-a implicat de tineri in viata firmei: fiul sau a lucrat ca director comercial ani de zile, iar ginerele s-a ocupat de partea de import-export. Astazi, seniorul supravegheaza discret munca tinerilor, dar cei doi, fiu si ginere, sunt cei ce decid in companie, lucru care se poate vedea si din componenta consiliului de administratie.
Si-a lasat palatul de la Certeze pe mana femeilor de serviciu
In 2012, tabloidul Cancan a publicat un articol foarte interesant despre „seniorul” Dan Vasile, creatorul imperiului.
„Una dintre cele mai impozante case din comuna Certeze, Satu Mare, considerata cea mai bogata comuna din Romania, sta goala. Imobilul ii apartine milionarului Dan Vasile, care s-a mutat la Bistrita si a lasat palatul pe mana femeilor de serviciu.
Dan Vasile (59 de ani) a intrat in topul milionarilor din Romania recent, cu o avere de 34-36 milioane de euro din afacerile in industria metalurgica si imobiliare. El este originar din comuna Certeze, insa de mai bine de 20 de ani locuieste in judetul Bistrita-Nasaud, unde are sediul principal al grupului de firme Dan Steel Group.
Satmareanul si-a inceput afacerea in Negresti-Oas, unde are si astazi unul din cele doua sedii ale companiei pe care o conduce. Dan Vasile a intrat in afaceri in anii ’90, dupa ce a cumparat, de la Fondul Proprietatii de Stat, pachetele majoritare de actiuni ale fostului combinat din Beclean, rebotezat Dan Steel.
El a locuit in casa parinteasca din Certeze, considerata cea mai bogata comuna din Romania. Satenii spun ca vila, care seamana mai degraba cu un mic castel, se afla intr-o continua modificare si ca proprietarul facea renovari foarte des, impodobind-o cu diverse ornamente arhitecturale. Din acest motiv, palatul este estimat la peste un milion de euro datorita materialelor scumpe si a designului interior de ultima moda.
Oricine trece prin fata casei lui Dan Vasile ramane cu gura cascata, pentru ca are un aspect unic. Sotii Dan si Maria Vasile locuiesc insa la Bistrita-Nasaud, iar vila, cat e ea de mare, sta goala aproape tot anul. „Nu vezi decat paznici si femei de serviciu care spala geamurile. Vin foarte rar in zona”, spun vecinii.
Pentru a fi siguri ca nu se intampla nimic in lipsa lor, proprietarii au blindat imobilul cu sisteme de alarma si au platit o firma ai carei agenti de paza tin totul sub supraveghere”
Dan Steel Beclean si Dan Steel Negresti Oas au impreuna o cifra de afaceri ametitoare
Cele mai importante companii din portofoliul lui Dan Vasile sunt Dan Steel Group Negresti-Oas si Dan Steel Group Beclean. Companiile pe care le detine familia lui Dan Vasile sunt specializate in metalurgie si produc peste 2.000 de astfel de produse. SC Dan Steel Group SA Beclean are peste 600 de angajaţi. Firma produce sarma zincata, sarma ghimpata, cuie si profile laminate.
Dan Steel Group Negresti-Oas SA – analiza financiara
Dan Steel Group Beclean SA – analiza financiara
Pe langa afacerile din domeniul metalurgiei, o parte semnificativa din averea lui Dan Vasile provine din terenuri. Omul de afaceri este proprietarul a aproximativ 100 de hectare de teren in jurul Bistritei, din care 30 de hectare sunt destinate depozitelor companiei Dan Steel Beclean. Dan Vasile mai este actionar direct sau prin intermediul firmelor sale la companii precum Rapid SA, Helios si Eurocasa.
Muncitorii de la Beclean au facut in iarna greva spontana
La mijlocul lui februarie 2014, circa 150 de angajati de la Dan Steel Group au intrat in greva spontana. Nemultumirile oamenilor aveau legatura cu plata sporurilor si a orelor suplimentare cand nu erau platiti corespunzator pentru zilele de sambata si duminica cand erau chemati obligatoriu la munca. Revendicarile muncitorilor au fost tratate destul de dur de patronat pentru care mai -marii Bistritei au pus in miscare forte impresionante de „convingere” a muncitorilor pentru ca acestia sa isi reia munca. La sugestia Doinei Pana, bistriteanca si ministru pentru Dialog Social, la fata locului a fost trimis insusi prefectul judetului Bistrita-Nasaud, Ioan Tintean, care a stat de vorba cu reprezentantii fabricii. In cele din urma a iesit in faţa protestatarilor, care asteptau un semn de „bunavointa” din partea conducerii societatii.
Cel putin, din declaratiile prefectului, lucrurile s-au schimbat, muncitorii fiind convinsi de acesta sa se intoarca in fabrica, deoarece daca ar fi continuat cu protestul s-ar fi putut intampla „sa nu mai aiba la ce sa se intoarca”.
(foto – Citynews Bistrita)
Chiar si la rezolvarea conflictului de munca, directorul general Calin Cardos s-a dus intr-un bolid de lux, e drept o prezenta mai discreta, dar la fel de valoroasa. N-a vrut sa stea de vorba cu muncitorii, ci a preferat sa rezolve problema prin mediatori.