O idee bună, combinată cu multă muncă și o doză sănătoasă de marketing poate fi o afacere profitabilă. Asta spun producătorii de uleiuri presate la rece, care își atrag clienții cu produse obținute din semințe diverse, ambalate atrăgător, în sticle cu forme ingenioase, în care plutesc ierburi aromatice, care promit sa dea savoare mâncărurilor.
Haideți să vedem cum au reușit doi producători români să câștige bani din presarea uleiurilor la rece.
Andrei Miklosi este un producător agricol din Gherla, județul Cluj. În 2011 a început să cultive semințe de floarea soarelui, dar nu a luat atunci în calcul ideea de a face uleiuri. Dar și-a făcut curaj câțiva ani mai târziu și acum are o afacere de familie care se învârte în jurul uleiurilor. La standurile lui, expuse la mai toate târgurile de profil din țară, consumatorii găsesc uleiuri din floarea soarelui, din in, din cânepă, din seminte de susan sau chiar ulei de cătină. Toate presate la rece.
Felicia Tulai este producătorul care a revoluționat în România piața afacerilor cu ulei presat la rece. Și-a lăsat job-ul în corporație și s-a întors în satul său natal din județul Cluj, unde a resuscitat mica afacere a tatălui ei, care avea o presă de ulei. În doar câțiva ani și-a făcut un nume pe piață și a reușit să își ducă produsele chiar și peste hotare. Care este cheia afacerii? Promovarea și vizibilitatea, spune producătoarea, care nu lipsește de la nici un târg al producătorilor agricoli organizat de Asociația care a ajutat-o să se dezvolte
Prețul unui litru de ulei presat la rece diferă, în funcție de notorietatea brandului și de semințele din care e obținut. Pornește de la 8 lei și poate ajunge chiar și la 20 de lei. Sticluțele cu uleiuri presate la rece, aromatizate cu diferite ierburi sunt mai scumpe. Prețul unei sticle de 250 de mililitri, cu ulei aromatizat pornește de la 12 – 15 lei și poate depăși 20 de lei. Uleiurile obținute din nuci, semințe de cânepă sau de susan sunt mai scumpe, dar pot fi folosite și în scop terapeutic, nu doar alimentar.