Din oras

Aeroportul International "Avram Iancu" Cluj a sarbatorit 83 de ani de la infiintare

Aeroportul Civil Cluj a fost infiintat in 1 aprilie 1932, iar prima cursa regulata de pasageri a fost operata un an mai tarziu de catre Liniile Aeriene Romane de Stat pe destinatia interna Bucuresti-Cluj. Totodata in acelasi an compania ceha CSA a operat primul zbor international pe destinatia Praga-Cluj-Bucuresti. La 83 de ani de la infiintare, Aeroportul International Avram Iancu Cluj deserveste 23 de zboruri regulate catre 11 tari cu un trafic de 1.180.000 de pasageri la sfarsitul anului 2014.

Aniversarea celor 83 de ani de la infiintarea Aeroportului International Cluj a fost marcata astazi de catre conducerea institutiei printr-un brefing de presa in care s-a facut o trecere in revista a evolutiei aeroportului de la infiintare pana in prezent, incluzand cei 18 ani de cand se afla in subordinea Consiliului Judetean Cluj. 

Prefectul Gheorghe Vuscan, prezent la eveniment, a tinut sa precizeze faptul ca aeroportul este o necesitate si o poarta a Europei. 

“Aeroportul Cluj nu este un moft, este o necesitate regionala pe care o apreciaza toata lumea, inclusiv investitorii cand vin la Cluj si intreaba “ce avem in regiune ca sa investim la dumneavoastra?”  Aeroportul Cluj este poarta de intrare pentru Europa, este poate una dintre cele mai importante investitii ale noastre ca judet si va invit domnilor consilieri judeteni sa va prioritizati investitiile incat aeroportul Cluj sa ramana in pozitia de varf a investitiilor a Consiliului Judetean”, a afirmat Gheorghe Vuscan.

In 18 ani de cand se afla in subordinea Consiliului Judetean Cluj, Aeroportul a reusit sa ajunga pe profit si de la 32.000 de pasageri pe an sa ajunga la 1.300.000. 

“83 de ani sunt foarte multi, se vede ca a crescut de la cateva mii de pasageri in 1996 si am ajuns la 1.300.000 la sfarsitul anului trecut. Aceasta poarta de intrare a Transilvaniei este unicat, dar nu avem din pacate legaturile cu tot ce inseamna transportul european, nu avem legaturile pe autostrazi, sosele si partea de cai ferate inca este intr-o situatie in care isi cere drepturile pentru modernizare. Finantarea este mult prea mica fata de nevoile si vislee pe care le avem dar aceste vise indraznete s-au materializat in ceea ce avem astazi”, a declarat Vakar Istvan.

In 1997 Aeroportul Cluj ocupa pozitia a 5-a cu 48.886 pasageri in topul aeroporturilor din Romania din punct de vedere al traficului aerian, iar astazi  este al doilea aeroport al tarii cu un trafic anual de peste un milion de pasageri.

“Avem in primul trimestru al anului o crestere de 34% fata de primul trimestru al anului 2014. Destinatiile frecvente noi ale curselor si o pista noua. Daca nu se finaliza pista noua noi trebuia sa inchidem. Era un pericol real vechea pista. In 2013 inainte de a deschide pista noua am avut peste 60 de zboruri anulate pentru ca pista veche reprezenta un pericol. Pista veche este in prezent cale de rulare. Urmatorii pasi pe care ii vom face in continuare sunt dezvoltarea suprafetei de miscare pentru ca nu ne ajung platformele, extinderea pistei la 3500 de metri si realizarea transportului intermodal”, a afirmat David Ciceo, directorul Aeroportului Cluj.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *