Vorba fostului preşedinte al României: “Iarna nu e ca vara”… Așa că, și în opinia primarului Emil Boc, aglomeraţia din traficul din această dimineaţă din centrul oraşului se datorează avertizării meteorologilor cu privire la apariţia poleiului şi a faptului că multe dintre autoturismele aflate în circulaţie nu deţin anvelope dedicate sezonului rece. Numai că, la cum este orașul de aglomerat, indiferent de anotimp, ori avem parte de polei și vara, ori Boc încearcă să ne poleiască din cuvinte.
Emil Boc este invitat permanent la radio, în studiouri prietenoase. De acolo, din spatele microfonului şi de la căldurică, ne vorbşte despre realităţile străzii. Astăzi edilul a explicat participanţilor în trafic de ce a fost aglomeraţie pe străzile din Cluj-Napoca.
“A fost avertizarea de polei între 7.45 şi 10.00. Probabil şi explică grija cu care s-a circulat şi aglomeraţia rezultată mai ales în zona centrală. A fost o avertizare de polei, este posibil să revină şi la noapte astfel încât recomandarea noastră este “oameni buni să vă puneţi pingelele de iarnă în mod obligatoriu!” pentru că, e prima condiţie pentru a evita un conflict rutier. Doi să se circule cu atenţie în condiţii specifice de iarnă. Spre sfârşitul de săptămână se pare că vremea se încălzeşte astfel încât nu va mai apărea acest pericol, dar astăzi şi mâine, se pare că încă se mai menţin aceste condiţii de polei şi iarnă. Vom vedea după aceea prognoza pe săptămâna viitoare.Trebuie să ai atenţie că asta nu o poate înlocui nimeni, decât fiecare să fie grijuliu cu propria maşină şi să îşi pună cauciucurile de iarnă şi să fie atent la trafic şi la circulaţie. Pentru că atunci când apare polei este un pericol suplimentar”, a comentat, ca un tată de albine, Emil Boc la radio Napoca FM.
În timpul emisiunii din acestă dimineaţă Emil Boc nu a uitat că se află în campanie și s-a lăudat cu marile sale realizări.
“Partea plină a paharului că la Cluj niciodată nu se doarme. Nu neapărat sensul fizic al cuvântului pentru că nu sunt concerte în aer liber care să pună somnul la încercare. Somul fizic nu este afectat, am spus-o asta pentru că oraşul este viu şi nu doarme şi avem evenimente întotdeauna încât oamenii să își poată alege modul de petrecere a timpului liber. Evident Clujul a devenit un punct de referinţă din acest punct de vedere pe plan naţional şi internaţional. Avem şi la Sala Sporturilor în continuare evenimente, avem şi meciuri de baschet internaţional. Ne pregătim anul viitor de Campinatul European de Gimnastică, de Campionatul European de Baschet. Am reuşit aducerea la Cluj în 2018 a unui alt campionat european de tenis de masă şi cu această ocazie sperăm ca dinamica noastră spotivă să fie recunoscută”.
Un clujean i-a propus, în cadrul unei intervenţii telefonice, o soluţie pentru fluidizarea, pe teremen lung, a traficului din oraş. Construirea unei şosele suspendate peste Someş. Edilul a precizat însă că acest lucru nu este posibil ca urmare a costurilor exagerat de mari şi greu de suportat din bugeul local precum şi a faptului că finanţarea europeană pentru un astfel de proiect ar fi insuficientă. A uitat să spună că, oricum, oricâți bani europeni ar primi, el nu ar fi capabil să respecte termenele de finalizare ale unui proiect, banii s-ar pierde și ar trebui să dăm din propriile buzunare. De aici și prudența.
“Gândiţi-vă la costuri. Noi avem un buget de 275 de milioane de euro. Toţi banii europeni care vin sunt 40 de milioane de euro. O soluţie pe termen lung, clar că va trebui să se gândească lumea, gen cele spuse de dumneavoastră, gen metrou. Soluţii pe termen lung. Un metrou costă de la un miliard de euro în sus, cu siguranţă până la câteva miliarde. La bugetul pe care îl are Clujul poţi lua un credit de 35 % îndatorare. Pentru câţi ani şi cine să îţi dea asemenea sume de bani? Apropo de discuţia cu sensurile unice. Spuneam doar că sunt în analiză mai multe alternative pentru realizarea benzilor dedicate pentru transpotul în comun. Nu este un lucru confirmat. E o soluţie în analiză. Nu este exclusă (introducerea de sens unic pe Calea Moţilor – n.r.) dar e în analiză pentru benzi dedicate. Benzile dedicate se vor face. Asta nu mai este o glumă. Asta este o realitate. Acum se fac simulările pe toate scenariile posibile. Pentru a decongestiona puţin. Pe de o parte ne dezvoltăm şi ne place că oraşul are locuri de muncă, are investiţie, vibraţie dar pe de altă parte, când avem o creştere a populaţiei trebuie să ne uităm şi pe partea cealaltă. Dumenzeu ne-a dat şi de una şi de alta şi trebuie să găsim soluţiile de a merge mai departe”, a afirmat Emil Boc.
Emil Boc a reamintit încă o dată cât de benefică a fost “şederea” sa la Bucureşti în calitate de prim ministru şi câte a făcut pentru fluidizarea traficului din Cluj-Napoca în multiplele sale mandate de primar.
“Când am avut posibilitatea să intervin am realizat Autostrada Transilvania, cei 54 de kilometri. Am scos traficul şi TIR-urile de pe Frunzişului, de prin Mănăştur, de pe Observator. Vâlcele-Apahida care din nou ne-a scos traficul de pe o altă parte a oraşului, sau o prelungire a Bulevardului Muncii care ne-a scos traficul greu la acel moment şi ne-am permis să luăm o gură de oxigen pentru dezvoltare. Acum intrăm într-o nouă etapă. Din nefericire, în ultimii 4 ani un metru de autostradă sau de drum din ăsta nu s-a făcut. Să sperăm că în perioada 2016-2020, acum cu o nouă guvernare, Clujul va putea din nou să reintre în rândul lumii şi să poată să aibă acces numai pe măsura contribuţiei pe care o are la bugetul public naţional. Este a 5-lea finanţator în cel mai rău caz, poate fi chiar al 4-lea şi primeşte raportat cam la numărul 36 de pe ordinea judeţelor întoarcerea banilor care vin de la Bucureşti”, a declarat Emil Boc.