In vizor

The Barber Shop acuza Electric Castle ca le-a “furat barba”

Organizatorii Electric Castle au fost dati in judecata de un salon de infrumusetare din Cluj-Napoca, destinat barbatilor. The Barber Shop se judeca cu Electric Castle la Tribunalul Cluj pentru drepturi de proprietate intelectuala. Mai exact, cei de la festival sunt acuzati ca au folosit denumirea Barber Shop intr-o sectiune a evenimentului de la Bontida, fara acord, fiind vorba de utilizarea unei marci inregistrate. La randul lor, reprezentantii festivalului sustin ca nu s-a furat nicio marca, ci doar s-a folosit denumirea in engleza a acestei activitati.

Litigiul dintre Clecons Service SRL (The Barber Shop) si Boiler Events SRL (Electric Castle) se judeca in Civil, la Tribunalul Cluj. 

The Barber Shop i-a dat in judecata pe organizatorii evenimentului pe motiv ca, la ultima editie, au folosit denumirea salonului fara acord intr-o sectiune a festivalului de la Bontida.

“Au avut la festival o sectiune de Barber Shop care se suprapunea cu numele salonului, pentru care exista marca inregistrata. Li s-a trimis o notificare sa nu utilizeze numele. Fiind vorba de o suprapunere de imagine, reprezentantii salonului ar fi trebuit sa primeasca o explicatie cu privire la faptul ca a aparut aceasta suprapunere. Cei de la Electric Castle au preferat, insa, sa mentina in program acea sectiune si au aratat ca nu suntem prejudiciati in niciun fel”, explica avocatul reclamantilor, Marius Muresan.

Potrivit acestuia, salonul a fost prejudiciat de folosirea numelui la festivalul de la Bontida.

“Au fost, spre exemplu, clienti care si-au anulat rezervarea de la Barber Shop spunand ca se vor intalni cu ei la festival, dar acolo cei de la salon nu au participat. Le-am explicat ca este marca inregistrata, era de datoria lor sa fie mai atenti. S-au cerut si daune, dar in principiu este vorba de o clarificare a acestei situatii, pentru ca noi avem marca inregistrata Barber Shop. Situatia de fapt nu poate fi contestata, avem ca martori clientii confuzati. Daunele  urmeaza sa fie evaluate dupa efectuarea expertizei, am cerut cu titlu provizoriu daune de 3.000 de lei, insa pierderea este mai mare de 3.000 de lei”, a continuat avocatul Marius Muresan

In apararea lor, cei de la Electric Castle sustin ca s-a folosit aceasta denumire nu pentru a copia un brand, ci pentru ca s-a ales comunicarea in limba engleza a acestei activitati.

“In cadrul Electric Castle, pe langa concerte, avem organizate numeroase activitati si zone in festival. Printre aceste zone, in cadrul Fashion Corner, anul trecut a fost organizata o zona de aranjat barba, frizerie, care a fost gestionata de catre un partener al festivalului, firma Ghost’s. Toate aceste activitati sunt promovate in brosura festivalului, care este scrisa in limba engleza, datorita numarului mare de participanti straini pe care ii avem in festival, unde, in mod natural, traducerea este barber shop – doua substantive comune din limba engleza.
Descriptorul “Barber Shop” nu are nicio legatura si nu face nicio referire la brandul respectiv, ci este denumirea generica, in limba engleza a activitatii desfasurate. De altfel, la acea data nu am anticipat existenta unei marci inregistrate sub aceasta denumire generica, stiind ca legislatia europeana in domeniu nu permite inregistrarea asa numitelor “marci descriptive” (expresii care descriu in mod direct un produs sau un serviciu). „Barber shop” este specia de servicii oferita in incinta festivalului, consideram ca am respectat legea in domeniu, iar prejudiciile de imagine la care se face referire sunt inexistente. Mai mult la fata locului nu a fost prezent in niciun fel brandul „The Barber Shop est in 2015” (dupa se vede si in poza de mai jos)”, arata Andi Vanca, PR Electric Castle.

The Barber Shop este primul salon de infrumusetare din Cluj-Napoca destinat exclusiv barbatilor. A fost deschis de doi tineri stilisti, Dragos Negru si Ioana Rusu. 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *