Din oras

Un blogger clujean ironizeaza campania imbecila "de imagine" a proiectului Cluj – Capitala Culturala Europeana 2021

Razvan Dragos, blogger-ul clujean de la TV De Ce, ia astazi la tinta campania de „imagine” ce promovează candidatura Clujului la titlul de capitală culturală europeană 2021.

Intr-o postare de bun simt, Dragos se intreaba cu temei care e rostul unor asemenea „reclame”, ce transmit ele clujeanului de rand.

 

„Am un defect profesional: mă uit la toate reclamele din oraș (afișe, panouri, mesh-uri etc.)

Așa mi-a sărit în ochi și panoul de mai jos.

În primul rând, ca să încerce măcar să înțeleagă ceva, clujeanul de rând ar trebui să observe acest panou. Și nu mă refer la poziția lui, care e destul de bună. Pur și simplu să vadă că acolo e o reclamă care încearcă să-i spună ceva. Pentru că e la fel de vizibilă ca o boabă de fasole într-o iahnie. Dacă ar fi singura reclamă din Cluj, nu ar observa-o nimeni: culori fade, mesaje generice, creativitate ce tinde spre inexistență. Ca să nu mai spunem cât de vizibil e brand-ul promovat. Putea foarte bine să fie o campanie la o brutărie sau la celebra poșircă clujeană V33, că nu se prindea nimeni.

Dar hai să spunem că, din întâmplare, un clujean simplu, fără defect profesional, ca mine, vede acest panou. Niște simboluri îngrămădite, care ar trebui să reprezinte orașul, alături de niște chestii pe care Clujul le merită, în speță să fie descoperit și autenticitate. Ce gândește el în mintea lui de clujean? Este brusc lovit de mândrie locală? Are o revelație subită asupra importanței câștigării acestui titlu și vrea să facă tot ce-i stă în putință ca să ajute? Ce trăiri și emoții generează în străfundul lui de clujean? Sau e pusă doar ca să umple un panou?

Sunt sigur că, pe hârtie, ideea asta are în spate râuri de burtologie, în care se explică doct cum “juxtapunerea simbolică are un impact urban recurent asupra spiritului clujean blablabla”. E la fel de posibil să fie doar o etapă a unei campanii mai mari. O campanie care a început destul de prost. Pentru că titlul ăsta nu e doar pentru elite, ci și pentru clujeanul de rând, pe care-l lasă rece astfel de încercări de a-i atrage atenția.

Se putea pune lejer un cartof, cu mesajul “acesta este cartoful oficial al candidaturii Clujului la titlul de capitală culturală europeană 2021″ și avea mai multe șanse să fie observat.

Dar, sigur, ce știu eu, un amărât cu pretenții de creativ din Mănăștur”, incheie ironic bloggerul clujean.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *