Afacerea zilei

ECO Farmacia, un nou concept de farmacie care vine in intampinarea pacientilor cu preturi corecte si o abordare proaspata si originala

Eco Farmacia este un exemplu de adaptare creativa pe o piata influentata de concurenta tot mai acerba. In urma interesului suscitat de stirea despre deschiderea noii farmacii din Piata Flora (cititi aici), va prezentam astazi povestea lantului de farmacii care s-a extins in 5 ani in toata Transilvania si vine cu o abordare proaspata asupra relatiei farmacist-pacient.

Radu Pavel este medic de profesie. In 1994, dupa 4 ani in care a practicat medicina in Franta, doctorul a deschis, impreuna cu farmacista Mioara Sipos, fabrica de antibiotice Farmatec.

Patru ani mai tarziu, Farmatecul castiga licitatia pentru pachetul majoritar al Napofarmului, oficiul farmaceutic care era, la vremea aceea, singurul distribuitor de medicamente pe Cluj. In anul 2000, Farmatec avea o cifra de afaceri consolidata de productie si distributie de 20 milioane de dolari. Farmatecul si Farmafarmul (fostul Napofarm) au fost vandute companiei Lek Slovenia, iar medicul a plecat in Franta pentru alti 7 ani.

In anul 2009, in plina criza economica, alaturi de doi prieteni si fosti colaboratori, Marius Chereches si Lucian Codrean, Radu Pavel a avut initiativa de a deshide o farmacie low-cost. Dupa un timp, Lucian Codrean s-a retras, iar in locul lui a venit Bio EEL, un producator si distibuitor de medicamente din Targu Mures.

Sediul central al Eco Farmaciei este la Brasov, iar lantul numara astazi 27 de farmacii in 8 judete din Ardeal. Cu o cifra de afaceri de 15 milioane de euro, afacerea se afla pe un trend ascendent, iar echipa de management prevede o crestere de 25 % pentru anul 2015.

Operatiunea principala inceputa cu Cluj 1, noua locatie din Piata Flora a Eco Farmaciei, va continua modernizarea si procesul de rebranding la celelalte farmacii din lant. Farmacia cu program non-stop din Cipariu va fi in curand extinsa si modernizata pe modelul celei inaugurate vineri in Manastur.

Noul concept de farmacie ii lasa mai mult timp farmacistului sa-i ofere informatii si lamuriri pacientului care are nevoie, dar in acelasi timp permite celor grabiti sa fie serviti rapid.

Depozitul este ordonat sistematic si medicamentele sunt aranjate in functie de frecventa cererii. Doi dispenceri sunt prezenti permanent in depozit, gata sa pregateasca reteta ce li se da prin fereastra speciala. In acest timp,  farmacista discuta cu pacientul, ii afla istoricul medical, eventualele medicamente pe care le ia in mod curent si care ar putea interfera cu cele prescrise, ii da toate lamuririle necesare. Zona de eliberare de retete e separata. Astfel, farmacista are mai mult timp sa ofere informatiile pe care le cere pacientul.

O casa rapida, cu medicamente fara prescriptie si maxim 3 produse a fost organizata pentru cei care se grabesc. In noua locatie din Piata Flora sunt amenajate 4 countere plus inca unul in zona de produse naturiste.

La raionul de produse naturiste si suplimente alimentare situat la etaj, pacientii sunt intampinati de un nutritionist atestat si capabil sa ofere toate informatile de care au nevoie.

 „Noi am inceput ca o farmacie low-cost. Astazi, toti vad doar preturi mici in fata ochilor si a ramas un gol in piata, acela al farmaciilor oneste, care ofera pretul corect pentru produsul corect. In momentul de fata, noi ne dorim sa fim mai aproape de pacient, sa-i oferim medicamentele si informatiile de care are nevoie”, spune Radu Pavel, cofondatorul Eco Farmaciei.

Eco Farmacia ofera o reducere de 15% la toate retetele compensate si medicamente cu coplata zero pentru fiecare clasa terapeutica. Este un lant de farmacii cu atitudinea unei farmacii independente, care se adapteaza la nevoile si exigentele pacientilor din fiecare locatie.

In interiorul organizatiei, lantul de farmacii ofera o formare profesionala intensiva a celor 184 de angajati prin programul Eco Academy, care se desfasoara in sistem de team building.

Eco Farmacia vrea sa ofere un pachet de servicii ce include personalul bine pregatit, disponibilitate, rapiditate, eficienta si nu in ultimul rand preturi corecte.

„In afara de faptul ca avem personal cu grad inalt de calificare, noi astazi avem si cele mai mici preturi din Cluj, conform analizei de piata pe care o realizam constant”, spune managerul de Marketing/Strategy al Eco Farmaciei, Radu Pavel.

Noul concept de farmacie de cartier, mai apropiata de oameni, incearca sa creeze o legatura care sa duca la fidelizarea pacientilor. Dincolo de profesionalismul celor care lucreaza intr-o farmacie, structurarea spatiului, designul influenteaza comportamentul pacientului si comunicarea.

Farmaciile modernizate vor avea o interfata de comunicare permanenta cu trecatorii prin intermediul unor vitrine cu afisaj electronic. Niciun detaliu n-a fost lasat la voia intamplarii, de la uniformele farmacistilor, realizate de un creator de moda in voga din Bucuresti, Stephan Pelger, la parfumul ambiental cu aroma de flori de ghimbir, procurat special pentru a crea o atmosfera specifica.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *