
În urma articolului în care Ziar de Cluj atrăgea atenția asupra birocratizării accesului la aplicația MyCluj, răspunsul Primăriei a fost că cei care fac sesizări trebuie să și le asume. Adică nu poți tu, Gigel, să sesizezi că pe Titulescu e o groapă în asfalt decât dacă Primăria știe exact cine ești tu.
Redăm mai jos dreptul la replică al Primăriei Cluj-Napoca:
Referitor la articolul https://ziardecluj.ro/boc-a-birocratizat-pana-si-accesul-la-aplicatia-mycluj/, vă rugăm să publicați următorul drept la replică:
”Accesul la aplicație se realizează prin intermediul e-cont sau ROID, asigurând astfel o identificare sigură și facilă a utilizatorilor. Nu este vorba despre birocratizare, este vorba despre asumarea sesizărilor de cei care le fac. Potrivit articolului 7 din Ordonanţa nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, sesizările anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare a petiţionarului nu se iau în considerare şi se clasează.
Acest sistem oferă un nivel superior de securitate și permite gestionarea eficientă a instrumentelor digitale oferite de Primaria Cluj-Napoca. Prin această metodă, utilizatorii au parte de o experiență simplificată, în timp ce protecția datelor personale rămâne o prioritate. Deasemenea, identificarea utilizatorilor face ca interactiunea instituției noastre cu aceștia să fie mai eficientă. E-cont, printre altele, poate fi folosit pentru vizualizarea, respectiv pentru plata impozitelor aferente bunurilor la care cetățeanul este proprietar/coproprietar și pentru plata ratelor stabilite prin contractele de închiriere încheiate între contribuabil și primăria Cluj-Napoca. Crearea unui cont se poate efectua 100% online. ROeID funcționează ca o cheie digitală principală, oferind acces rapid și ușor la o varietate de servicii publice locale și naționale.”