Din oras

Clujenii care locuiesc pe strada Nottara insistă pentru sensul unic: o stradă mică ce a ajuns legatură pentru cartierele din jur

Toate străduțele din cartierele Clujului care au cunoscut o dezvoltare foarte mare în ultimii ani, precum Andrei Mureșanu sau Bună Ziua, nu sunt deloc dimensionate pentru un trafic intens. Sunt zone rezidențiale, unele preponderent de case, care peste noapte s-au trezit că strada lor este una de tranzit și că leagă diverse cartiere.

Este cazul clujenilor care locuiesc pe strada Constantin Nottara. Strada este intens circulată în ultimul timp, asta deși chiar Primăria recunoaște că nu este suficient de largă pentru două sensuri. Riveranii au solicitat în repetate rânduri în ultimii șase ani instituirea unui sens unic, dar Primăria amâna luarea unei decizii. Clujenii sunt revoltați acum că Primăria le-a cerut să adune liste cu semnături de la toți locuitorii de pe stradă, ceea ce e foarte greu de făcut deoarece, numărul locuitorilor s-a dublat în ultimii cinci ani.

„Revin iarasi cu solicitarea privind instituirea sensului unic pe strada Constantin Nottara. As vrea sa stiu de ce pe alte strazi sensul unic se poate face fara cererea locuitorilor din zona ? Nu cred ca intra in atributiile locuitorilor din zona sa umble pe.la toate casele si blocurile de pe strada si sa ia semanturi mai ales acum cand sunt f multe case construite, in 2017 am facut chestia asta….dar nu ati facut nimic iar acum ne puneti sa mergem la dublu de persoane si sa cerem alte semnaturi….Ar putea foarte bine primaria de cartier ca exista asa ceva( si sunt platiti nu doar pentru a incasa taxe si impozite) … sa solicite fiecarui locuitor de pe strada( ma gandesc ca au o baza de date cu asa ceva) parerea. Pe multe alte strazi din cartier si din alte zone nu a fost ceruta o astfel de lista….A parut si in ziar o astfel de informatie la un moment dat. Strada nu respecta marimea a doua benzi de circulatie…..lucru spus chiar de catre dumneavostra… Va rog frumos sa va faceti treaba pentru care sunteti platiti nu pasati responsabilitatea la altii. Nu incap două masini pe strada. Nici nu poti sa te opresti sa iti bagi masina in garaj….Claxoane, nervi……strada a ajuns strada de legatura pentru cartierele din jur si ii o strada mica care nu a fost gandita pentru asa ceva”, se revotă unul dintre locuitori.

O altă problemă ce ar putea rezolvată prin instituirea senului unic este amenajarea unui trotuar în locurile unde acesta lipsește. Strada este folosită de părinții și copiii care vor să ajungă la grădinițele din apropiere.

„Pe strada Notarra s-a mai reclamat că trotuarul e extrem de îngust, în unele porțiuni impracticabil chiar de un om normal, cu atât mai puțin de cineva cu cărucior. Ținând cont că strada e folosită de pietoni ca să se ajungă la grădinițele de pe Predeal și Trifoiului, precum și la stația de autobuz 21, trebuie găsite soluții. La una din sesizările trecute s-a menționat că se va lărgi trotuarul „acolo unde se va identifica spațiu disponibil pe domeniul public”. Cum nu se întrevede nici un progres pe această inițiativă (mai mult, e de așteptat un răspuns cum că „nu s-a identificat spațiu disponibil pentru lărgirea trotuarului”), vă rog să găsiți de urgență o soluție care se poate aplica cât mai repede, nu peste câțiva ani: 1. lărgirea trotuarului prin diminuarea suprafeței carosabile și instituirea de sens unic. Ați făcut asta recent pe strada Semenic. Argumentul cu șoferii care trebuie să ocolească prin faptul că e sens unic nu ar trebui să fie mai puternic decât siguranța pietonilor 2. Să instituiți în zonă și să marcați strada ca zonă rezidențială cu trafix mixt auto și pietonal, și obligația deplasării cu viteză maximă de 20km/h”, a sesizat un alt clujean.