
În contextul incidentelor legale de anularea unui număr important de zboruri operate de compania TAROM, pe data de 8.07.2024, conducerea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a invitat, la sediul său, pe 9.07.2024, reprezentanții acestei companii, pentru a discuta modalitățile concrete prin care pasagerii afectați de aceste anulări vor fi despăgubiți.
Din discuție a reieșit că, în urma evenimentelor de pe 8.07.2024, TAROM va despăgubi toți pasagerii care au achiziționat bilete direct de la companie și care depun cerere de rambursare a compensațiilor, conform legii.
Conform Regulamentului european 261/2004, compensațiile la care consumatorii au dreptul, în urma anulării zborurilor sunt:
a) 250 EUR pentru toate zborurile de 1 500 kilometri sau mai puțin;
|
b) 400 EUR pentru toate zborurile intracomunitare de peste 1 500 kilometri și pentru toate zborurile cuprinse între 1 500 și 3 500 kilometri;
|
c)
|
d) 600 EUR pentru toate zborurile care nu intră sub incidența literei (a) sau (b).
|
Pentru stabilirea distanței se ia în considerare ultima destinație unde pasagerul urmează să sosească după ora prevăzută datorită refuzului la îmbarcare sau anulării zborului.
Pentru soluționarea situației create, ANPC recomandăconsumatorilor:
Atenție! În cazul reclamațiilor depuse la companii private cu privire la cererea de compensații, aceste servicii sunt contra cost.
Vă reamintim că, în urma discuțiilor purtate cu compania TAROM, în luma mai 2024, reprezentanții acesteia au informat ANPC asupra măsurilor pe care le-au luat pentru a preîntâmpina problemele care pot apărea în sezonul estival 2024, și anume: