In vizor

Pasagerii încă stau cu orele înghesuiți în containere pe Aeroportul din Cluj. Termenul pentru finalizarea noului terminal a tot fost prelungit

Pasagerii care călătoresc de pe Aeroportul Internațional Cluj-Napoca se revoltă pentru faptul că lucrările la terminalul Plecări nu au fost finalizate, deși primul termen înaintat a fost decembrie 2023. Evident, lucrările nu au fost finalizate, iar temenul a tot fost prelungit spre disperarea celor care sunt nevoiți să stea înghesuiți în containerele improvizate.

În luna iunie a anului trecut, într-o conferință de presă, directorul Aeroportului, David Ciceo, anunța că lucrările vor fi finalizate până februarie 2024. Nici vorbă de așa ceva, termenul a venit și a trecut, iar zona de așteptare este amenajată tot în containere.

Ultimul termen anunțat de David Ciceo a fost sfârșitul lunii mai, însă nici acesta nu este o certitudine. Iată ce a declarat Ciceo odată cu intrarea României în spațiul Schengen aerian.

„Extinderea terminalului sperăm să o finalizăm la sfârșitul lunii mai. Este un efort de echipă. Avem săptămânal ședințe, nu numai echipa de proiect, ci cu toții, pentru a ieși un proiect funcțional și util. Este un proiect de aproximativ 365 de milioane de lei. Pentru că nu este doar extinderea la aproximativ 7.200 de metri pătrați, ci și o platformă de aproximativ 9.000 de metri pătrați, echipamente de securitate, vom avea încă trei fluxuri de procesare care, de asemenea, vor contribui la experiența pasagerului”, a declarat David Ciceo, într-o conferință de presă.

David Ciceo a recunoscut că aeroportul nu oferă cele mai bune condiții pasagerilor, dar s-a eschivat să ofere explicații pentru întârzierile atât de mari pentru finalizarea noului terminal de plecări.

„Din păcate, vom finaliza extinderea terminalului doar spre sfârșitul lunii mai. Până atunci vom avea situația temporară din containere și, cu acest prilej, aș vrea să apreciez înțelegerea clujenilor și a pasagerilor. Deși nu sunt cele mai potrivite condiții în acest moment, au înțeles și contribuie la efortul nostru pentru a asigura condițiile pentru această vară”, amai explicat Ciceo.

Ce spun pasagerii despre condițiile din containere?

Pasagerii susțin că așteptarea în containere este un coșmar, că locul este mic, strâmt și înghesuit. Aerul condiționat și rețeaua Wifi nu funcționează, iar semnalul la telefon este prost.

O experiență îngrozitoare – aeroportul este supraaglomerat, nu ai spațiu să scapi un ac de păr. Serviciile sunt, de asemenea, de foarte slabă calitate. Nu există loc unde să vă așezați, monitoarele care afișează informații de zbor sunt mai mici decât un monitor de computer. De asemenea, nu este sigur, în caz de urgență este imposibil să evacuezi atât de mulți oameni. Sfatul meu este să eviți cu orice preț.

„În noiembrie 2023, în timpul construcției complete, aeroportul încă prețuiește mai mult afacerea din duty free decât siguranța și confortul pasagerilor săi. Este scandalos să vezi jumătate din aeroport plin de magazine duty free, în timp ce 80% dintre pasageri nu au unde să stea. Experiență îngrozitoare – aeroportul este supraaglomerat, nu ai spațiu să scapi un ac de păr. Serviciile sunt, de asemenea, de foarte slabă calitate. Nu există loc unde să vă așezați, monitoarele care afișează informații de zbor sunt mai mici decât un monitor de computer. De asemenea, nu este sigur, în caz de urgență este imposibil să evacuezi atât de mulți oameni. Sfatul meu este să eviți cu orice preț. În timpul construcției complete, aeroportul încă prețuiește mai mult afacerea din duty free decât siguranța și confortul pasagerilor săi. Este scandalos să vezi jumătate din aeroport plin de magazine duty free, în timp ce 80% dintre pasageri nu au unde să stea”, a semnalat un pasager.

De altfel, Ziar de Cluj a scris și anterior despre condițiile extrem de proaste din aceste containere.

Citește și:

Aeroportul din Cluj, o rușine: „Consiliul Județean Cluj și Aeroportul Cluj țin pasagerii ca vitele în containere improvizate”