Eveniment

MINUNE LA A TREIA STRIGARE: S-a depus o ofertă la cel mai scump contract de supervizare la lucrările de la metrou

La a treia strigare, s-a depus o oferta a fost depusă pentru cel mai scump contract de consultanță pentru supervizarea lucrărilor la metroul din Cluj-Napoca. Oferta a fost depusă de o asociere formată din Egis România (Leader) și Egis Rail. Contractul, care se află la a treia licitație, după ce la primele două nu au fost depuse oferte, are o valoare de 211 milioane lei. Banii provin din fonduri europene nerambursabile prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM), prin Planul Național de Relansare și Reziliență (PNRR) și prin Programul Operațional Transporturi (POT) 2021-2027. Termenul de implementare a proiectului este de 156 de luni (13 ani), fără posibilitate de reînnoire.  

Oferta se afla în etapa evaluării tehnice și financiare până în luna octombrie. Contractul are termenul de implementare este de 114 de luni (9 ani și 5 luni). Criterile de evaluare stabilite vizează prețul ofertei, experiența experților, dar și metodologia propusă de viitorii consultanți pentru îndeplinirea contractului. Oferta va fi verificată de către experții tehnici ai Asocierii SWS Engineering S.p.A., SYSTRA și METRANS Engineering S.R.L.

Grupul francez de proiectare, inginerie și consultanță în construcții Egis este prezent în România prin firmele Egis România și Egis Internațional SA Franța, Sucursala București. Egis Romania este firma pe care a condus-o Clotilde Armand, în perioada martie 2017-iunie 2019, din postul de director Dezvoltare pentru Europa. Cel care a preluat funcția de director general al Egis Romania la momentul respectiv, Alain de Penfentenyo, fusese înainte director de proiect al Egis în Algeria, unde din 2014, s-a ocupat de lucrările la autostrada algeriană Est-Vest.

Egis va asigura consultanță și supervizare și pentru proiectul de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor.

Firma a câștigat contracte pe bandă rulantă cu statul, în mandatul lui Cătălin Drulă la Ministerul Transporturilor: realizarea studiului de fezabilitate al Drumului Expres Bacau-Piatra Neamt, studiul de fezabilitate si proiectul tehnic pentru autostrada Brașov – Bacău, studiile de fezabilitate și proiectele tehnice pentru Drumul Expres Pașcani-Suceava, studiul de fezabilitate pentru primul lot din drumul de mare viteza Baia Mare – Suceava. etc.

Nu în ultimul rând, ani de zile Egis România a încasat bani buni pentru supervizarea lucrărilor la autostrada Transilvania, deși pe această autostrada nu se mai făcea nimic după plecarea americanilor de la Bechtell.