De cartier

Strada Locomotivei ar putea fi, în sfârșit, modernizată! În 2022, carosabilul este alcătuit din balast cu pământ și nu există trotuare

În Cluj-Napoca, orașul care le oferă (declarativ) locuitorilor „cea mai bună calitate a vieții”, încă mai există străzi fără trotuare și fără asfalt pe întregul carosabil. Și nu vorbim doar despre străzi periferice, ci și despre unele semicentrale, aflate la 10 minute de mers pe jos față de buricul târgului ”smart”, ori la doi pași față de obiective majore, cum este Gara.

Strada Locomotivei, situată la câteva sute de metri distanță față de piața modernizată a Gării, încă mai așteaptă, în anul 2022, să primească de la Primărie asfalt și trotuare.

Un proiect aflat pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local Cluj-Napoca din data de 4 mai vizează, în sfârșit, modernizarea acestui ciot de stradă, cu o lungime de doar 128,51 ml. Consilierii locali urmează a aproba documentația și indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul de investiții în valoare totală de 1 257 557, 44 lei cu TVA. Carosabilul nou va avea o suprafață de 533,4 mp, iar trotuarele 327,3 mp. 2 luni ar urma să dureze proiectarea și alte două execuția lucrărilor, finanțate din bugetul local.

Delimitată de străzile Kovari Laszlo și Fericirii, Locomotivei zace, de două decenii, într-o situație nefericită:

„Actualmente situația străzii este nesatisfăcătoare din punctul de vedere al traficului și a posibilităților de asigurare a unor condiții corespunzătoare de siguranță a circulației.

Strada este nemodernizată, carosabilul fiind alcătuit dintr-o îmbrăcăminte de balast contaminat cu pământ. Nu există trotuare, pietonii fiind nevoiți să circule pe partea carosabilă. Sistemul rutier actual nu asigură o circulație fluentă, iar accesul la și dinspre proprietățile riveranilor se desfășoară cu dificultate”, se precizează în referatul de aprobare a proiectului de hotărâre de Consiliu Local.

Dacă am fi constatat noi aceste condiții în Clujul de 5 stele am fi fost considerați hateri. Referatul de aprobare din care am citat mai sus este semnat însă chiar de primarul Emil Boc, în al cărui al cincilea mandat încă mai există străzi care oferă asemenea condiții.

Tardiv, dar mult trâmbițata „calitate a vieții” are șanse să ajungă, măcar acum, și pe strada Locomotivei, după cum precizează edilul în referatul pe care l-a semnat:

„Lucrarea are ca beneficii creșterea standardelor de viață prin îmbunătățirea și fluidizarea traficului rutier. Beneficiile economice se referă la impactul pozitiv care se extinde și în sfera activării vieții economice a orașului (cresc chiriile în zonă, crește prețul/mp? – n.r.). Un mediu plăcut ajută la crearea unei imagini favorabile asupra zonei urbane, a reducerii poluării, a scăderii consumului de carburant, reducerea zgomotului, reducerea uzurii autovehiculelor și a timpilor de parcurs.”

Pas cu pas, cea mai scumpă calitate a vieții ajunge și pe străzile de doi pași, aflate la trei pași de Centru, singurul loc unde „calitatea vieții” nu a trebuit să aștepte 5 mandate pentru a deveni realitate.