In vizor

Cu toate că 372 de mănăștureni au abonamente în parkingul Negoiu, trotuarele din zonă sunt pline de mașini

Clujenii se plâng de lipsa locurilor de parcare, de faptul că nu se construiesc parkinguri, însă, și atunci când le au, nu le folosesc. Parkingul Negoiu, aflat într-una dintre cele mai aglomerate zone din Mănăștur, are 372 de locuri de parcare, toate contractate de riverani, cu abonament. Cu toate acestea, parkingul stă aproape gol, în timp ce străzile din jur sunt înțesate de mașinile mănășturenilor, parcate pe trotuare, pe terenurile virane și chiar și pe carosabil, în buza parkingului.

Parkingul Negoiu, început în 2013, a fost finalizat în 2018, cu o întârziere de 3 ani. Deși lucrările au fost încheiate în decembrie 2017, parkingul nu a putut fi dat în folosință din cauza lipsei unui aviz de la Pompieri. Primăria a avut nevoie de șase luni ca să remedieze problemele semnalate de Inspectoratul pentru Situații de Urgență.

Parkingul, cu toate că a fost dat în folosință de aproape 2 ani, nu a rezolvat problema parcărilor din zonă.

Citiți mai multe detalii aici: Noul parking Negoiu este aproape gol, în timp ce trotuarele și terenurile din jur sunt aproape pline

De ce stă acest parking neocupat, în timp ce pe străduțele din jur mașinile sunt parcate pe trotuare, ca în rastel?

Pot fi mai multe motive:

– Șoferii care parchează pe străzile din jur nu au mai prins loc în parking. Dar, unde sunt mașinile celor care au contractat cele 372 de locuri cu abonament?

– Mănășturenii preferă să își parcheze mașinile pe trotuarele din fața blocului, din comoditate, cu toate că au abonamente în parking. Iar cei care și-ar parca mașinile în parking nu o mai pot face, pentru că nu mai există locuri cu abonament disponibile.

– „Investitorii” cu apartamente de închiriat în zonă își fac abonamente în parking, pentru a le putea oferi și parcare, la pachet, chiriașilor, care nu au însă toți mașini sau care preferă să își lase mașinile pe stradă.

De altfel, și posesorii de garaje preferă, de multe ori, să își parcheze mașinile în fața garajelor, pe carosabil sau pe trotuare, din comoditate sau pentru că garajele sunt pline cu deșeuri și/sau cu murături.

Așadar, se pare că orașul civilizat, de 5 stele, Cluj-Napoca, nu are nevoie numai de parkinguri, ci și de educație civică.

Poliția Locală ar trebui să verifice dacă posesorii de abonamente în parking parchează pe stradă

Reprezentanții Primăriei au confirmat pentru Ziar de Cluj că parkingul Negoiu este deschis, că dispune de 372 locuri de parcare, contractate integral cu abonamente de către riverani:

„Parcarea supraterană Mehedinți/Negoiu este deschisă și funcțională.

Aceasta dispune de 372 de locuri de parcare destinate riveranilor, fiind emise tot atâtea abonamente. Prelungirea abonamentelor de parcare pentru anul în curs se realizează în perioada 6 ianuarie – 31 martie.

După această dată locurile de parcare devin vacante, urmând a fi repartizate solicitanților care și-au depus o cerere valabilă pe anul în curs.

Conform HCL 986/2019 tarifele aplicate sunt de 110lei/an pentru persoane fizice, respectiv 840lei/an persoane juridice, iar pentru partea de terasa 65lei/an persoane fizice, respectiv 225lei/an persoane juridice.”

Dacă pentru cele 372 de locuri de parcare destinate riveranilor sunt emise tot atâtea abonamente, dar totuși parkingul este mai mult gol, înseamnă că abonații nu își folosesc locurile de parcare – ori nu mai au mașinile, ori sunt plecați din localitate, ori parchează pe stradă, cu toate că au abonamente plătite. Și, din moment ce străzile din jurul parkingului sunt înțesate de mașini, parcate până în buza clădirii, înseamnă ori că acesta este prea mic pentru locuitorii numeroși din zonă, ori că mănășturenii nu au educația civică necesară pentru a folosi facilitatea pe care le-a oferit-o Primăria, ei preferând probabil să își lase mașinile tot pe trotuare, mai aproape de casă, în ciuda faptului că dețin abonamente în parking.

În aceste cazuri, de nesimțire civică, în care un posesor de abonament în parking își parchează mașina pe trotuarul din fața blocului, se justifică ridicarea mașinii de către Poliția Locală și o amendă usturătoare.

În loc să ridice autoturisme în arealurile unde nu există parkinguri, Poliția Locală ar trebui să se reorienteze spre străzile unde șoferii au alternative legale de parcare, dar nu le folosesc. Ar fi ușor de verificat în zona Negoiu dacă cele câteva sute de mașini de pe trotuare coincid cu cele 372 cu abonamente valabile în parking.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *