Marele doctor Matei Miko, expert in pasarici primavaratice, era recent intr-un avion cu Dorel Visan, marele nostru actor. Mergea spre Bucuresti si se vedea ca e abatut. Nu, nu era de la cancerul pe care si-l trateaza in Elvetia, ci de la supararea ca, pentru prima oara, anul acesta Matei nu a putut suge nimic din organizarea chefului anual organizat de NTT Data Romania, destrabalare culinara si alcoolica unde CEO-ul Daniel Metz sparge din banii firmei in medie 200 000 de euro PER eveniment.
In alti ani mai ciupea si el una alta, o maslina, o hostesa, o boxa, ceva, anul asta, canci!
Fiindca anul asta, la butoane, s-a aflat (desi nu se stie cat mai rezista nici asta) prietenul de sprituri si unul dintre principalii lingai ai lui Metz, Petrica Nastase, fost regizor la Pro TV, amintire cu care se lauda precum pensionarii care au fost crai in tinerete, proprietarul firmei Art Focus International. Pana sa il intalneasca pe Metz si sa il capuseze de bani, Petrica facea fomica. Dupa, i-a explodat cifra de afaceri.
In fine, nu asta e problema, nene, ca Petrica Nastase suge bani de la NTT Data pe semnatura lui Metz. Ci faptul ca aceste chiolhane anuale, menite sa rupa gura targului si sa se diferentieze de restul chefurilor corporatiste, ar trebui sa fie etalon in ceea ce priveste unicitatea conceptelor de eveniment. Si nu sunt.
In week-end a avut loc, cum v-am zis, inca un chiolhan NTT Data. Pe langa invitatii din grupul european al NTT, pe langa ziaristii atent selectati, pe langa vuvuzelele de la echipa de volei, pe langa angajatii din firma, a participat si marele nostru primar Emil Boc care a urcat chiar pe scena, ca sa legitimeze inca o data in ochii publicului ca e tovaras cu Metz.
Responsabilitatea conceptului grafic i-a revenit lui Petre Nastase care s-a impaunat toata seara in fata invitatilor, ba chiar si in fata lui Metz („Iti place? Esti cel mai tare, Daniel!”). Betii crunte, alea alea, poze pe facebook si… paf! vine ziua de luni cand Dorel Naste, seful Mindscape Studio, publica pe contul sau de facebook un text din care transpar clar acuzatii de furt intelectual.
Naste acuza ca i s-a folosit conceptul de design pe care chiar NTT Data i-l ceruse la finele lui octombrie intr-un brief, ceea ce e de mega porc. Mai mult, el spune ca Nastase martalogul ar fi dublu ciordit intelectual furand nu numai din brieful inaintat de Mindscape catre NTT Data (ceea ce inseamna ca cineva i l-a dat, hahaha, oare cine?), dar si din super conceptul pe care firma lui Naste l-a imaginat pentru evenimentul Brand Minds din 2018, pe care toata lumea prezenta l-a admirat.
Mindscape Studio astia, nu-s niste papagali, ci oameni cu minte exceptionala, promovatori de tehnologii creative. Anul acesta, la Cluj, au impresionat prin conceptul de Centenar propus:
Iata si mesajul de pe Facebook facut de Naste cu acuzatii grave la adresa lui Petre Nastase si NTT Data Romania:
„Imitation is the sincerest form of flattery”
La sfarsitul lunii octombrie am primit un brief de la NTT DATA Romania pentru petrecerea lor de sfarsit de an, in care era data ca referinta pentru design-ul de scena lucrarea realizata de Mindscape Studio pentru evenimentul Brand Minds din acest an.
Impreuna cu colegii de la At Last si Apart Productions am realizat o noua propunere, plecand de la lucrarea realizata de catre noi anterior. La scurt timp de la prezentarea noului concept, clientul ne-a informat ca pentru acest eveniment vor lucra cu o alta companie.
Ieri mi-au aparut in feed-ul de Facebook mai multe posturi de la acest eveniment, iar spre surprinderea mea scena realizata de Art Focus International era un mix intre designul realizat pentru Brand Minds si propunerea facuta de noi pentru NTT DATA.
Nu vreau sa mai comentez si alte aspecte de continut grafic etc. Oare aveti dreptul de utilizare a muzicii compuse de John Murphy?
Video cu scena realizata de catre Art Focus International: http://bit.ly/2EnGjy6
Video cu contentul grafic realizat de catre Mindsdcape Studio pentru Brand Minds: http://bit.ly/2CiBqoq
L-am sunat pe domnul Petre Nastase pentru comentarii. Nu a raspuns. I-am trimis si un SMS in acest sens. Daca doreste sa isi exprime un punct de vedere, il rugam sa ne contacteze pe liviu@ziardecluj.ro