In vizor

Cluj-Napoca scoate 4 milioane de euro din buzunare să dezvolte Floreștiul și Baciul, nu să-și rezolve propriile probleme. BONUS: cum sponsorizează Emil Boc Antena 1 Transilvania prin CTP și Primăria Municipiului?!

Cluj-Napoca va scoate din buznare 4 milioane de euro pentru studiul de fezabilitate al Centurii Metropolitane. Această “Centură” este fixația lui Emil Boc care acuză că, în lipsa acesteia, nu poate da drumul investițiilor imobiliare din Cluj-Napoca, că “se blochează orașul”.

”Avem proiecte de jumătate de euro blocate din cauza problemelor de trafic, iar acum se pot grada aceste proiecte în funcție de aprobarea și succesul centurii”, susține, de fiecare dată când este întrebat de ce ține blocate autorizații de construcție, Emil Boc.

Normal, Emil Boc nu ne mai oferă explicații și de ce municipalitatea autorizează tot felul de hidoșenii urbane care pun probleme de trafic atunci când este vorba de “agreații” acesteia.

“Am pierdut doi ani” – zice Emil Boc (într-un discurs identic cu cel al viceprimarului Dan Tarcea, căci așa au fost sfătuiți de către “comunicatori” să paseze responsabilitatea pierderii a 14 ani în a nu face nimic în ceea ce privește Urbanismul și dezvoltarea cu cap a municipiului, pe alții) – “și nu ne mai interesează din ce motive”.

Apoi mai azvârle o promisiune pe banii clujenilor (într-o emisiune sponsorizată de către Primăria Municipiului Cluj-Napoca și Compania de Transport Local pe Antena 1 Transilvania): “Dacă toate aceste etape vor fi respectate sunt șanse mari ca Centura Metropolitană să se facă. Ministrul Nica și-a oferit disponibilitatea de a primi rambursarea cheltuielilor cu acest studiu de fezabilitate de 4 milioane de euro. Inițial noi vom suporta aceste cheltuieli”.

”Am primit susținere de la primarii de pe traseu, din Gilău, Florești și Apahida”, a mai spus Emil Boc.

Trecem peste faptul că Emil Boc se duce să comunice pe banii clujenilor numai acolo unde poate plăti din acești bani să spună numai ceea ce îi convine lui să spună și nu vine să comunice PE GRATIS când este invitat la NCN (că la noi nu mai merge doar să dea din gură fără să producă și dovezi), și ne întrebăm, la fel ca și avocatul Ciprian Păun: “Cine îi dezinformează pe Primarul Municipiului și pe Consilierii Locali” (în ceea ce privește faptul că ar exista o corelație între actualul blocaj de trafic și viitoarele investiții urbane)? Sau dezinformarea vine chiar de la primar care așa încearcă să explice (de fapt, să nu) de ce cu unii este mumă și cu alții ciumă: de ce unii construiesc fără noimă în centrul municipiului, turnuri pe străzi bune numai pentru biciclete, iar alții nici măcar o casă familială nu-și pot face?

Avocatul clujean Ciprian Păun (fost membru al PNL Cluj) s-a întrebat pe contul său de Facebool de ce nu scad prețurile apartamentelor în Cluj-Napoca. Și a venit cu o explicație care-l contrazice flagrant pe Emil Boc în afirmațiile (și acțiunile) sale publice:

“Săptămâna trecută, Clujul a fost vizitat de un grup important de investitori străini (din Germania). După discuții cu dezvoltatori, arhitecți și urbaniști, am analizat stadiul actual al dezvoltării urbane în Cluj. Mi-au spus că blocarea proiectelor imobiliare datorită traficului local este o decizie greșită. La acest moment, toate orașele mari (plus 400.000 de locuitori ) sunt blocate la orele de vârf. Blocarea dezvoltărilor imobiliare duce la o creștere artificială a prețului locuințelor. Astfel, orașul trebuie ia o opțiune, anume să decidă între scăderea prețului locuințelor (sau cel puțin oprirea creșterii) prin emiterea urgentă a autorizațiilor de construcție care sunt pendinte sau un trafic lejer – deziderat oricum utopic în anul 2017 oriunde în Europa. Mi-au explicat că blocarea dezvoltărilor imobiliare din Cluj a generat creșterea traficului, pentru că a dus la creșterea piețelor imobiliare marginale (Florești, Baciu). Astfel, o dată cu scăderea eliberării numărului de autorizații de Construcție în Cluj, a explodat numărul autorizațiilor de construcție eliberate în Florești. Finalitatea? Drumul Cluj-Florești va fi SUPER aglomerat, iar zona Mănăștur Complet blocată în maxim 2 ani. Fluxul de trafic major de la ora 17-19 este generat de linia de circulație Mărăști-Mănăștur. Centura Metropolitană va ajuta , DAR NU VA PRELUA FLUXUL de circulație spre Florești! Deci, în loc să dezvoltăm investițiile imobiliare din Cluj, consolidăm dezvoltarea din comunele învecinate. NOUL PUG a fost aprobat ÎNCORPORÂND UN STUDIU DE TRAFIC!!!! DECI???? CE E CU ACEL STUDIU? A fost Prost?

Observațiile sunt SUPER-PERTINENTE, dar cine stă să asculte? În LONDRA , la 7 apartamente noi construite se cere un loc de parcare! Pentru autoritatea locală important este să se construiască, pentru că traficul este oricum blocat. Iar, doar traficul infernal va duce la folosirea mijloacelor de transport în comun.”

Așa că zbaterea declarativă a lui Emil Boc făcută pe banii clujenilor la Antena 1 Transilvania este doar o zbatere declarativă – exact ca atâtea altele din ultimii 14 ani. Ceva ce nu va duce la rezolvarea decât cel mai probabil a problemelor lui Horea Șulea în Florești. Să fie primit, dar să dea acela banii, sau să devină cartier la municipiului – că, oricum, dormitor este.

În rest, sper să nu aflăm că există o mafie a dezvoltatorilor imobiliari care țin cu dinții ca orașul să rămână blocat în trafic și cu locuințe extrem de scumpe…

 

Fotocredit centura urbană: Știri de Cluj

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *