Felul in care organizatorii Untold Festival au gestionat “eroarea” care a dus la vinderea timp de o ora de abonamente Early Bird cu 50 de bani pentru editia viitoare a evenimentului a dus la o sanctiune aplicata de Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OPC) Cluj. Concret, s-a stabilit ca au fost folosite “practici comerciale inselatoare”. Inca de la izbucnirea scandalului echipa lui Bogdan Buta a aruncat vina pe operatorul te ticketing In-Town.ro, insa si aceasta structura este controlata tot de firma sa.
Incidentul a avut loc in jurul datei de 12 noiembrie 2015, zi in care fanii Untold Festival care au ales sa isi cumpere abonamente ieri dupa masa au crezut ca au parte de un noroc colosal. Timp de aproximativ o ora, abonamentele care costau cel putin 300 de lei s-au vandut cu 50 de bani. Ulterior, organizatorii s-au prins de eroare si au incercat o smecherie: au remis mesaje catre cumparatori in care pretind ca totul a fost un test si ca, daca vor abonamente, sa plateasca pretul oficial.
Abonamentele in cauza, de tip Early Bird, au fost facturate pe firma Dettra Events, dupa cum ne-a povestit unul dintre cei care au achizitionat asa ceva.
La scurt timp, cei care au cumparat abonamentele “norocoase”, au primit urmatorul mesaj:
“Salut,
Asa cum a fost comunicat, pretul abonamentelor pentru UNTOLD 2016 va fi de 275 lei + taxe, 300 lei + taxe si 500 lei + taxe, iar acestea vor fi puse in vanzare astazi incepand cu ora 17.00. Codul tau va fi in continuare valid si vei putea achizitiona in baza lui abonamentele dorite. Sistemul de ticketing se afla in perioada finala de testare, iar linkul pe care l-ai accesat a fost un link de test. Tranzactiile nu au fost finalizate, iar banii iti vor fi returnati in cont. Iti multumim pentru interes si te asteptam sa revii la ora 17.00!
Echipa In-Town.ro”.
Cumparatorii au primit si confirmarea retragerii banilor din cont, asa cum arata imaginea de mai jos, un SMS care confirma cumpararea a 10 bilete la pret de 0,50 de lei bucata.
“Au trimis mail-uri ca vor anula tranzactiile astazi (vineri, 13 noiembrie n. r.). Daca fac asta, o sa reclam la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC). Ei fac “experimente” si teste luandu-mi banii de pe card si nu au trecut absolut niciunde ca e sistem de test care era online”, a spus unul dintre tinerii pe cale sa fie pagubiti de cei de la Untold Festival.
„Eroarea a fost a operatorului de ticketing prin care am pus in vanzare abonamentele pe site-ul nostru. Cam o ora sistemul avea linkul respectiv. Dupa ora 17, pretul era cel corect si s-au vandut in acest fel si se vand in continuare. Nu mi-au transmis colegii ca s-ar fi ajuns la limita. Dat fiind faptul ca a fost un test si ca linkul respectiv era un link de test, consideram ca biletele respective nu sunt valide si ca o sa se returneze banutii inapoi in conturile oamenilor. Nu au fost incasati, sunt inca in procesare. In principiu, aceasta ar fi rezolvarea”, a precizat la acea vreme Stefana Giurgiu, PR Manager in cadrul Untold Festival.
A doua zi, cei care au cumparat abonamentele in cauza au primit in cont banii pe care ii achitasera pentru abonamente. 12 dintre pagubiti au depus apoi plangeri la OPC Cluj.
“Petentii reclama faptul ca in urma postarii pe site-ul societatii vanzatoare a pretului abonamentelor pentru Festivalul Untold 2016, acestia au achizitionat prin transfer bancar aceste abonamente la pretul de 0.5 lei, pentru ca ulterior societatea sa anunte faptul ca site-ul se afla in testare, astfel incat a procedat la restituirea contravalorii achitate si la anularea abonamentelor.
Din verificarile afectuate a rezultat faptul ca operatorul economic a utilizat practici comerciale inselatoare asa cum sunt prevazute in Legea 363/2007, motiv pentru care a fost sanctionat contraventional cu amenda”, a precizat pentru Ziar de Cluj Ioana Katona, Comisar Sef Adjunct CJPC Cluj.
Cuantumul amenzii nu a fost comunicat pentru ca e o informatie “exceptata de la comunicare”.
“Este o informatie care nu se comunica, potrivit legii privitoare la liberul acces la informatiile de interes public”, a justificat Katona.
Oficialii Untold au invocat din nou responsabilitatea firmei de ticketing.
“Din pacate nu am un update, pentru ca plangerile inaintate catre ANPC nu ne vizeaza direct pe noi, ci pe operatorul de ticketing In-Town”, a declarat Stefana Giurgiu, PR Manager al evenimentului.
Site-ul mentionat nu are date de contact si nici alte informatii decat cele necesarii achizitionarii de abonamente Untold. O verificare prin intermendiul rotld.ro a scos la iveala ca in spatele In-Town.ro de afla tot Dettra Organization SRL, firma care organizeaza Untold Festival.