Emil Boc a inceput sa transmita locuitorilor din Cluj-Napoca o scrisoare in care detaliaza cum a cheltuit banii publici in cele 6 luni de mandat din 2012. Expedierea celor 127.000 de scrisori a costat 130.000 de lei.
Din pacate, cele mai multe din “realizari” nu ii apartin domnului Boc. Investitiile cu care se lauda au fost incepute de fostul primar, Sorin Apostu sau inaugurate de primarul interimar Radu Moisin.
1. Cluj-Napoca a castigat titlul de Capitala Europeana a Tineretului.
Realizarea cu care se lauda Boc nu ii apartine, de fapt. Ideea candidaturii Clujului la titlul de Capitala Culturala a Tineretului 2015 a apartinut fostului primar Sorin Apostu, fiind continuata in 2012 de Radu Moisin, primar interimar, cel care a semnat in 25 martie scrisoarea de intentie de depunere a candidaturii
2. Am realizat reabilitarea Parcului Central “Simion Barnutiu” si a Cladirii Casino.
Lucrarea a fost inaugurata in mai 2012, cand primar interimar era Radu Moisin
3. Am dat in folosinta noi spatii pentru crese si gradinite, cu un total de 300 noi locuri pentru copiii nostri. Am recompensat performantele tinerilor clujeni prin acordarea de 13.352 de burse.
Bursele pentru elevi sunt platite din bugetul local, adica din contributiile fiecarui clujean in parte la taxele si impozitele locale
4. Am continuat programele de modernizarea instalatiilor de termoficare, astfel ca la Cluj-Napoca factura la incalzire nu a crescut.
5. Am creat 841 de noi locuri de parcare
6. Am mentinut gratuitatile si reducerile pentru pensionari si am cumparat 4 tramvaie ultramoderne.
Exista multe voci ale societatii civile care considera mult prea mari subventiile pentru pensionari privind transportul in comun. In 2013, subventiile de transport se ridica la 32 de milioane de lei.
In ceea ce priveste tramvaiele noi, Emil Boc a promis cumpararea a 12 garnituri, si nu 4, cate au fost cumparate pana acum.
7. Au fost montate 766 de corpuri de iluminat pe 61 de strazi.
8. Am realizat lucrari de modernizare a 25 de mari obiective de infrastructura rutiera, printre care Calea Baciului, Oasulu, Eugen Ionescu.
9. Am deschis o primarie de cartier in Gheorgheni
Primaria de cartier a fost inaugurata la inceputul anului trecut de primarul interimar Radu Moisin
10. Orasul nostru a pregatit si a derulat proiecte europene de 40 de milioane de euro.
Contractul de curierat a fost subcontractat
Expedierea celor 127.000 de scrisori ii costa pe clujeni 130.000 de lei. Firma SC Star Storage SRL a castigat in luna ianuarie contractul pentru expedierea scrisorii, iar in plic este atasata si o instiintare de plata cu obligatiile bugetare pentru 2013.
Contractul in valoare de 107.467 de lei fara TVA a fost, insa, subcontractat, astfel ca firma care trimite, de fapt, corespondenta primarului Boc este SC Rapid Ray SRL.
“Este legal, castigatorul licitatiei lucreaza cu firme de curierat, printre care si aceasta societate”, arata Mirela Ogrutan, purtator de cuvant al Primariei Cluj-Napoca.
Emil Boc a informat clujenii si despre principalele proiecte de investitii pe 2013, printre care parcari si transport in comun, parcuri, locuri de joaca, extinderea sistemului de iluminat public si aprobarea noului Plan Urbanistic General.
Scrisoarea a fost transmisa in baza Hotararii de Guvern 1723/2004.
Emil Boc va transmite în 2013 o scrisoare către fiecare contribuabil din Cluj, în care va detalia cum a cheltuit banii publici în cele 6 luni din 2012 în care a condus Primăria. Plicul va conține și înștiințarea anuală cu valoarea impozitului ce trebuie achitat.
Costul estimativ al corespondenței transmise de Boc a fost estimat de Primărie la 234.391 de lei, potrivit unui aunț de licitație postat pe SEAP. Anunțul a fost postat și pe site-ul Primăriei în 27 decembrie, iar licitația propriu zisă a avut loc în 3 ianuarie. Oferte au depus firmele SC Star Storage (107.464 lei), SC Zipper Data (168.560 de lei) și Compania Națională Poșta Română, care a avut cel mai ridicat preț, 191.800 de lei.
Scrisori prinse in contract
127.000 de scrisori
Furnizor de servicii 2-3 firme de curierat.
1 leu/scrisoare
SC Rapid Pay SRL